Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door vortex
#75255
Hallo,
Ik heb een Davis Vantage Pro 2, metric version aangekocht.
Ik woon in België.
Wanneer ik voor dat land de landcodes kies bij de setup van de console, lukt het niet om verbinding te maken met de buitenunit.
Dit gaat enkel wanneer ik kies voor de US landcode.
Bijgevolg is de aanduiding van de zonsopkomst en -ondergang niet correct, idem voor de reguliere tijdsweergave.
In de setup kan ik wel de tijd aanpassen, (+ of - bij de uren/minuten) , maar dit geeft geen correcte tijdsaanduiding achteraf.
Ik zit dus met een tweedelig probleem.

1.wanneer ik kies voor de US-landcode (waartoe ik eigenlijk verplicht ben, daar er anders geen connectie is tussen console en buitenunit), is de tijdsindeling niet correct.

2. wanneer ik kies voor de BE-landcode, kan ik helemaal geen verbinding maken met de buitenunit.

Weet er iemand wat ik er aan kan doen om toch de juiste tijden te kunnen weergeven op de console ?
Het is bijvoorbeeld niet leuk (slechts 1 voorbeeld) om max en min waarden uit te lezen wanneer de tijd niet correct is.

Alvast dank voor uw reacties.
Bijlagen
IMG_20240309_175524_DRO.jpg
sticker op de verpakking van het weerstation
IMG_20240309_175524_DRO.jpg (146.06 KiB) 371 keer bekeken
#75256
Aangezien dit niet een EU versie is maar waarschijnlijk een Amerikaanse versie zal de ontvangst frequentie niet 868 mHz zijn maar waarschijnlijk 915Mhz
Ik denk dat er in de firmware een restrictie zit ingebouwd en dat zodra er een europees land wordt gekozen dat dan de ontvangst wordt geblokkeerd op de een of andere manier ivm zend restricties en de alhier geldende frequentiebanden
Het zal dan ook niet mogelijk zijn om een eu versie van bijvoorbeeld een extra transmitter op deze versie te koppelen omdat de frequenties niet overeenkomen
U had beter een EU versie kunnen aanschaffen
Ik weet niet welke console erbij zit maar indien dit de 6313 is dan is het ook niet mogelijk om hier een andere versie van de firmware in te zetten
Ik weet niet of de 6312 consoles dezelfde restrictie hebben

Ik zie zo 123 geen oplossing voor uw probleem, anders dan deze te retourneren en een EU versie aan te schaffen