Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Epicratus
#8658
Zaterdag gaf de console aan dat de batterij van de Vantage Pro 2 bijna leeg
was. Ik had er nog een liggen en met een batterijen tester even gekeken of
er nog voldoende energie aanwezig was en dat was dus het geval. Dus de batterij
vervangen, maar hierna werd er niets meer doorgestuurd, allemaal streepjes.
Ik dacht dan haal ik voor de zekerheid maandag na mijn werk toch maar even
een nieuwe batterij, zo gezegd zo gedaan, bij aankomst thuis zag ik dat er
weer data was doorgestuurd, maar toch maar de nieuwe batterij geplaatst.
En tot op dit moment wordt er weer geen data ontvangen.

Peter
Door SpeedyGJ
#8659
Console even opnieuw laten verbinden :)
Even pijltje naar beneden en dan op Done drukken, even 5 a 10 seconden wachten en dan Done ingedrukt houden. Dan gaat die opnieuw zoeken naar de transmitters, als het goed is moet die het dan weer doen :)
Door osjohn
#8686
Ik denk van de ISS, hij had nog een batterij liggen en doorgemeten ??

Wat er voorheen ook al beschreven is dat die condensator lekt, maar na contact met Dick die mij doorgaf om bij Conrad te neuzen.
2,7v is hier niet te verkrijgen en daarom neem ik nogmaals contact op met Dick dat hij deze dan maar moet bestellen bij de importeur.
Het is toch te gek dat je voor zo,n kleinigheid voor zo,n dure inverstering naar Conrad moet gaan om dat te herstellen.
Deze 2,7v elco is ook voornaam omdat deze werkt als oplaadbare batterij die geladen wordt door het zonnepaneel en anders door de 3,3v litium batterij en daarmee de boordspanning regelt.

John van Os

John
Door Epicratus
#8689
Sinds vanochtend 10.00 uur worden er weer gegevens doorgestuurd. Dat is gisteren ook gebeurd vanaf 10.00 uur, maar om 16.45 uur werd er weer niets meer verzonden. Nu vandaag dus ook weer vanaf 10.00 uur en tot nu toe blijft alles oke. Alleen krijg ik nu weer de melding dat de batterij die ik gisteren heb vervangen weer bijna leeg is.

Peter
Door Epicratus
#8690
Welke batterij gebruiken jullie trouwens in het buitenstation. Ik heb er nu een oplaadbare inzitten, maar volgens Dick van Hamonline werkt dit nooit. Heeft bij mij wel vanaf juli gewerkt.
Maar zal er eens een gewone in doen dan. Dus welke is goed, Duracel??

Peter
Door wsp
#8691
Epicratus schrijft:
Welke batterij gebruiken jullie trouwens in het buitenstation. Ik heb er nu een oplaadbare inzitten, maar volgens Dick van Hamonline werkt dit nooit. Heeft bij mij wel vanaf juli gewerkt.
Maar zal er eens een gewone in doen dan. Dus welke is goed, Duracel??

Peter


@Peter,

Ik gebruik altijd een Varta CR123A Lithium.

Waaromn deze en geen Duracel?
Antwoord: men heeft mij ooit verteld en dat was bij een clubje fotograven, zowel oude en digitale mensen en beroeps fotograven, dat de Varta stukken beter is als Duracel.
De reden zou zijn dat de Duracel wel lang mee gaat, maar dan ook opeens leeg is.
De Varta's zouden dit al een stuk eerder aan geven en kun je voorbereiden om nieuwe te halen, dat zou bij de Duracel's in een keer komen en dan meestal net op een tijdstip dat het niet uit komt.

of dit zo is, ik kan alleen maar zeggen dat ik inderdaad op tijd een waarschuwing krijg van dat de batterij bijna leeg is, en dat is meestal 5 dagen van te voren.
Hoe dit met een Duracel zit weet ik niet.

Moet zeggen heb ook stiekem gekeken naar de batterijen wat die gasten gebruikte, het waren inderdaad Varta's ;-)

Sorry is de Varta professional.
Door weerzoetermeer
#8692
Sinds vanochtend 10.00 uur worden er weer gegevens doorgestuurd. Dat is gisteren ook gebeurd vanaf 10.00 uur, maar om 16.45 uur werd er weer niets meer verzonden. Nu vandaag dus ook weer vanaf 10.00 uur en tot nu toe blijft alles oke. Alleen krijg ik nu weer de melding dat de batterij die ik gisteren heb vervangen weer bijna leeg is.


Welke batterij gebruiken jullie trouwens in het buitenstation. Ik heb er nu een oplaadbare inzitten, maar volgens Dick van Hamonline werkt dit nooit. Heeft bij mij wel vanaf juli gewerkt.
Maar zal er eens een gewone in doen dan. Dus welke is goed, Duracel??


Hallo Peter,

Als ik dit zo lees denk ik er het volgende over....

De tijd dat het weerstation werkt (tussen 10.00 en 16.45), is dat het moment dat de zon op de ISS staat? Zo ja, dan is de batterij niet goed meer. Je kan inderdaad geen oplaadbare gebruiken, die zijn namelijk veel sneller leeg en wellicht kunnen ze ook niet zo goed tegen de kou. Gebruik gewoon een goede batterij zoals wsp al aan gaf. Varta en Duracell leveren beide batterijen met hoge capaciteit (tot 1600 mAh). Deze werken als de ISS goed in de zon staat voor enkele jaren. Mocht een nieuwe goede batterij nog steeds niet goed werken dan zou het de condensator kunnen zijn maar ik denk dat het probleem al opgelost is als je de juiste batterij gaat gebruiken.

Met vriendelijke groet,

Thierry van Wijland