Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Jan2855
#9211
Hallo,

De grafieken van mijn weerstation Vlist zien er vreemd uit en ook de weerdata komen niet overeen met de gegevens in WD. Het is, vermoed ik, ontstaan na een update van WD vorige week. Aan de instellingen heb ik niets veranderd. Wel heb ik de customtextout10 file op de server een keer verwijderd in de hoop dat het nieuwe bestand weer goed zou zijn. Dat is dus helaas niet zo.

Het bestand wordt iedere 5 minuten geupdate naar de server.

Kan iemand mij zeggen wat er mis is?

Groet, JanvR

Edit.
ps. Bij die update van WD ging trouwens wel meer mis. Sindsdien staat in de titelbalk het volgende: Metar update, comport disconnected. :S
Door wslangerak
#9212
Hallo Jan,

Je customtextout10.txt ziet er goed uit, hier een stukje:

Code: Selecteer alles
BOF
$stationDate = "20/02/09";
$stationTime = "09:20";

$windDirection = "NNW";

$sunriseTime = "07:45";
$sunsetTime = "18:04";

$outsideTemp = "5.2°C";
$hiOutsideTemp = "5.2°C";
$lowOutsideTemp = "2.0°C";

$lowOutsideTempTime = "00:00";
$hiOutsideTempTime = "02:45";

$lowMonthlyOutsideTemp = "-3.5";
$hiMonthlyOutsideTemp = "8.7";
$hiYearlyOutsideTemp = "8.7";
$lowYearlyOutsideTemp = "-9.6";

$outsideHumidity = "100";
$lowHumidity = "93";
$hiHumidity = "100";
$lowHumTime = "00:00";
$hiHumTime = "00:00";
$hiMonthlyHumidity = "100";
$lowMonthlyHumidity = "58";
$hiYearlyHumidity = "100";
$lowYearlyHumidity = "57";


Ik heb op het WD-forum jouw topic ook gevolgd, da's een gedoe met die updates inderdaad....
Kan je niet terug naar de laatste goed werkende versie? 10.37N build 10 ofzo?

Gr,
Door Jan2855
#9214
Hoi Kees,

Op dit moment klopt de temp. Maar hij staat heel vaak op 2°C en dat zie je ook in de grafiek. In de grafieken lijkt het of ze vanuit een vast punt naar boven uitschieten. Dat is ook bij de luchtdruk en de windrichting zo.
IMO zien ze er normaal anders uit.

Ik heb gistermiddag gelukkig kunnen downgraden naar build 10 waarna alles weer normaal werkte. Ik wil graag van dat valse bericht want mijn comport werken gewoon en wat "metar update" is weet ik niet.

Groet, JanvR