Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wsp
#10105
weerstationhoogeloon schrijft:
Hallo Mente,

Voor mij dus alleen maar wireless....
Kijk als je wilt maar eens op: http://www.wxhoogeloon.nl/pages/info/davis.php voor wat foto's.

gr. Remie
Weerstation Hoogeloon


Hallo Remie, ik ben maar op twee soorten mensen jaloers, eerste zijn het mensen die alles kunnen eten en niet bij komen, ten tweede de lokatie van jouw weerstation, wat een schitterende lokatie he.

Daarbij mijn complimenten voor de zeer overzichtelijke site, daar wordt goed gewerkt en daar hou ik van, TOPPIE 10+

Wat betreft de Davis zou ik persoonlijk ook voor de draadloze gaan.
Gaan gedoe met kabels en inderdaad ook de bliksem kan gemakkelijk via die kabel het huis in gaan.
Door weerstationhoogeloon
#10106
Oke, bedankt voor de complimenten!
maar.... alle credits voor de site gaan naar weerstation Houten.

De lokatie?!?: je moet een beetje geluk hebben...
En v.w.b. het eten! Ik moet er heel erg op letten....

gr. Remie
Door pb2rdf
#10122
Ook hier een draadloos weerstation VP2, geen problemen met ontvangst, hoewel de grafiek van ontvangsthistory mbt de ISS een aantal keren over het hele jaar een dip naar 0 aangeeft.
Moet wel aantekenen dat ik ook een draadloos temp/humidity sensor heb, die bij de buren beneden in de tuin staat, meet temp op 1,5m hoogte.
Het is dus een gecombineerde grafiek van beide draadloze apparaten.

Het beste is een bedraad weerstation, maar dan moet je bekabeling naar binnen kunnen leiden, en moet je rekening houden met een maximum lengte.
Nadeel van een bedraad weerstation is dat het gevoelig is voor inductie (bliksem B)), dus deze kabel dien je van een bliksembeveiliging te voorzien om je weerstation te beschermen.

Een draadloos weerstation is het makkelijkst , wel een Europese versie nemen, omdat die een frekwentie heeft waarop weinig mede gebruik is.
Dat geld net voor de meeste draadloze weerstations die op 433 MHz functioneren, hierop werken een hele hoop draadloze instrumenten, plus dat het door Radio amateurs gebruikt kan worden.
Ook zogenaamde LPD portofoons werken op deze frekwentie.

Zie bijgaande grafiek.

grtn, Peter
Bijlagen
VP2_recpt_hist_pb2rdf_02.gif
VP2_recpt_hist_pb2rdf_02.gif (63.17 KiB) 1302 keer bekeken