Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Mente
#10014
Hallo allemaal,

Met mijn huidige weerstation Cresta 815 LM heb ik steeds meer problemen met contact verlies van de buiten temp en vochtigheids percentage en UV.


Nu zou ik graag eens van jullie weten, wat jullie ervaringen zijn met draadloos Vantage Pro2. Werkt dat goed?. Of is een bekabelde versie beter?

Alvast bedankt voor jullie reakties.

Mente
Door JozBaz
#10019
Hallo Mente,

Ik heb al ruim 7 jaar een Davis Wireless Vantage Pro.
Werkt perfect; geen enkel probleem. Hooguit eens per 1 a 2 jaar het batterijtje vervangen.
De Vantage Pro2 schijnt nog beter te zijn (beter dan perfect). ;)

Welke afstand moet je overbruggen? Een groot aantal (hele dikke) muren tussen zender en ontvanger? Alleen dan zou ik een bekabelde versie overwegen.

JB
Door Eckie76
#10020
Hallo,

ik zou gewoon voor de draadloze versie gaan. Dat bespaart je een hoop gehannes met het doortrekken van de kabels. Sommigen beweren dat je met een bekabelde versie minder uitval hebt. Ik kan dat niet bevestigen aangezien ik geen draadloze versie heb. Ik heb met de draadloze versie nooit uitval.

Succes
Door Weerstation Kaatsheuvel
#10022
Hallo Mente,

Ik heb sinds juni 2008 de Vantage pro 2 Wireless.(draadloos)
Tot nu toe heb ik er een goede ervaring mee.
Wat betreft de bekabelde versie, daar heb ik geen ervaring mee. Ik hoop dat je hier iets aan hebt.

Groet,
Hans
Weerstationkaatsheuvel.nl
Door osjohn
#10023
Ik heb hier drie ontvangers waarvan de verste zo,n 40 meter van de ISS verwijdert zit, nog nooit een probleem met ontvangst gehad.
Met kabeltjes en stekers heb je meer problemen door oxidatie, beschadigingen etc.

De Vantage is met zijn pakketverzending via de 868 Mhz het beste station wat er bestaat wat zendvermogen is.

John van Os
Door Willy Peters
#10030
Ik heb de bekabelde versie sinds december 2006. Nog nooit uitval gehad. Heb indertijd voor de bekabelde versie gekozen omdat er problemen met de ontvangst zouden kunnen ontstaan als het signaal door dikke muren en door dubbel glas moest en ik was bang voor storingen uit de buurt, want tegenwoordig is alles draadloos. Het enigste nadeel van de bekabelde versie is dat je er geen extra temperatuursensoren op aan kunt sluiten. Ik had graag nog een extra temperatuursensor op klomphoogte gehad.
Sucses met je besluit

Willy Peters
Door weerstationhoogeloon
#10031
Hallo Mente,

Ik ben zeer tevreden met de Vantage Pro 2 Wireless, welke ik bezit vanaf augustus 2006.
Bij mij is de afstand tussen de ISS en het Display tussen de 90 en 100mtr. Het zendsignaal moet door de buitenmuur van het huis heen; en dan staat er nog de stal tussen (nog eens 2 spouwmuren). Verder geen begroeing meer.

Maar wat ik ook belangrijk vind, is dat je met wireless veel minder problemen kunt hebben met eventuele blikseminslag. Mijn ISS staat midden in een open weiland met als hoogste punt de windmeter. Deze staat op een kantelmast van +10mtr. De ISS staat op een hoogte van +1.5mtr op een separate metalen buis. Beiden staan 2mtr! in de grond voor een goede aarde en zijn ook nog eens met een aardkabel van 50mm2 met elkaar verbonden!

Op deze manier hoop ik kruipspanningen zoveelmogelijk het hoofd te kunnen bieden, mede omdat de kantelmast en de metalen buis ook nog eens ruim 1,5mtr van elkaar verwijderd staan.

Ik heb in het verleden wel eens blikseminslagen in de nabije omgeving gehad, maar gelukkig geen schade aan het weerstation.

Voor mij dus alleen maar wireless....
Kijk als je wilt maar eens op: http://www.wxhoogeloon.nl/pages/info/davis.php voor wat foto's.

gr. Remie
Weerstation Hoogeloon
Door petergroeneveld
#10035
Hallo Mente,

Sinds 12/2007 een Davis VP2 plus UV en solar in werking en alles draadloos, zelfs de windmeting naar het basisstation werkt draadloos.

Elke minuut wordt data ontvangen en de ISS ontvangst die nl. ook wordt gemeten bedraagt altijd 100%, af en toe in de 90% maar zelden lager dus kan alleen maar tevreden zijn.

Had voorheen een WS3600 en altijd problemen met data ontvangst vandaar de keuze om het maar gelijk goed te doen.

Succes met je keuze.