Discussie forum met vragen over Davis weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door nolversteeg
#10778
Hallo Meteo Vrienden(amateurs?)

De kraaien hebben geholpen om de Oregon WMR928N half uit de lucht te krijgen.sinds 20 minuten is de nieuwe data aanwezig van een Davis Pro. Kost wat maar dan heb je ook wat,denk ik. Want na 10 jaar in gebruik te zijn,neemt de Davis haast naadloos over, wat wel wat zegt over de Oregon. Buiten het water en de luchtdruk mankeerde er niet veel aan. De Davis ligt nu gesloopt in de tuin met (te korte kabels)volgende investering en een kollosale zwarte bak(regen) waar ik nog niet van weet waar ik die moet laten, maar dat is de hobby.Het windgebeuren zit ook nog vast aan een snoer welke van het dak naar de tuin loopt wordt tzt ook veranderd. Nu eerst zien of de data stabiel blijft. VWS is nog steeds het programma om te zien of de data gelijk blijft, daarna zien we wel verder

Groeten Nol Versteeg
Eersel
Door nolversteeg
#10782
Hallo Cristiaan,

Ik ben niet echt weg geweest, of eigenlijk helemaal niet het windgebeuren werkte niet meer , je kan nu op de grafiekjes van eersel zien dat de barometer iets mooier werkt ,daarom heb ik ook nog even VWS aangehouden om het verschil te zien, het is alleen nu iets meer werk om het een en ander in de tuin te plooien, zonder extra kosten te maken .de wmr928 heeft standaard 3 transmitters dus wel een kompleet geheel. maar alles komt goed.

groeten Nol
eersel