Discussie forum met vragen over La Crosse weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weerstation Wijk
#10042
Hallo allemaal,

Regelmatig heb ik het volgende probleem:

Plots begint m'n telefoon te "rammelen" dat er een nieuw mailtje is van het weerstation. Dan is er weer een "waarschuwing" binnen dat de temperatuur onder de ingestelde alert-waarde van 0 graden Celsius is gekomen. Zo ook vanavond rond 19.30 uur. Echter de temperatuur zat op dat moment rond de 11 graden. Kijk maar eens naar de bijgevoegde afbeelding.

Afbeelding

De sensors hebben dus een temperatuur aangegeven (of de storing in ieder geval) van -11,6. En dat staat zo vreemd in je statistieken.

Zijn er meer mensen die dit probleem kennen? En hoe hebben jullie dit opgelost (als je dit tenminste opgelost hebt)? Het gaat hier om de WS3600, draadloos van buiten naar binnen.

Groeten

Theo Herber
Weerstation-Wijk.nl
Door WeerStationWoerden
#10044
hoi Theo
ik had/heb hier het zelfde probleem
alleen dat scheelde soms wel een 40c
maak ook een windpiek van 180km enz...
en had ook vaak dat je NO EPr zag staan in je display
dat No EPr had wat temaken met de batterijen dacht ik zo
en dat gene van een piek zomaar uit het niks ??? geen idee
ik heb zelf hier 2x een WS3600 en allebei het zelfde probleem

op dit moment gebruik ik beide stations niet meer
zins ik hier op het forum zit gebruik ik een ander station
maar wil zelf ook eens graag weten wat nu het probleem is
MVG
Gert
Door Regards
#10045
Theo,

Heb hier ook last van/gehad, weet niet waar het vandaan komt, ik heb een Lacrosse WS-2200.
Had ook een keer een printscreen gemaakt om het in een forum te plaatsen, heb dit niet gedaan omdat het nu een paar maanden al goed gaat, het lijkt wel een "vliegende" storing of zo, of het nu ligt aan de software of de hardware ik zou het niet weten.
Je kan de "verkeerde" gegevens in WD aanpassen, maar lekker makkelijk gaat dit nu ook weer niet, gebruik voor mijn site WDL, heb begin maart weer zo'n "bug" gehad en toen de data aangepast, maar in WDL zie je het nog steeds, ook in de "extremen", krijg dit niet weg.

[img]http://www.pampasgras.tk/images/weerstation/printscreenwd.jpg[/img]
Door Weerstation Wijk
#10075
Nadat ik afgelopen maandag een nieuwe anemometer heb geplaatst, komt het nu ook voor bij de windmetingen.

3x op een dag dat er een windstoot van meer dan 90 km/u is geweest, terwijl het heel rustig weer is.

Vreemd hoor...