Discussie forum met vragen over Oregon Scientific weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door wsherkenbosch
#23376
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het inventatiseren of de WMR200 iets voor mij is. Een "probleem" wat ik heb is het feit dat de computer voor datalogging op de zolder staat en het WS in de huiskamer. Hier tussen loopt een vrije UTP kabel.
Wie heeft er ervaring met USB extenders via UTP en dat ook nog met dit weerstation??

Ik heb een product gevonden, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft.
Zie deze link

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Maarten Heldens
Door reitsma1960
#23384
wsherkenbosch schrijft:
Hallo Allemaal,

Ik ben aan het inventatiseren of de WMR200 iets voor mij is. Een "probleem" wat ik heb is het feit dat de computer voor datalogging op de zolder staat en het WS in de huiskamer. Hier tussen loopt een vrije UTP kabel.
Wie heeft er ervaring met USB extenders via UTP en dat ook nog met dit weerstation??

Ik heb een product gevonden, maar ik hoop dat iemand er ervaring mee heeft.
Zie deze link

Alvast bedankt voor jullie reactie!!

Maarten Heldens


Hoi Maarten,

Ik gebruik sinds kort de USB extender om mijn USB webcam kabel te verlengen.
Er is ook een patchkabel te verkrijgen. Of die anders is dan een normale UTP kabel weet ik niet maar ik heb hem voor de zekerheid erbij besteld.
Bij mij werkt dit zonder problemen. Van een ander weerstation in het Noorden heb ik begrepen dat hij het al meerdere jaren zo gebruikt zonder problemen.
Wel heb ik gemerkt dat het niet bij elk merk webcam werkt. Het werkt bij Logitech, maar niet bij Creative.

Of het werkt om de USB verbinding tussen de pc en je weerstation te verlengen weet ik niet. Omdat het niet werkt bij elk merk webcam is er enige twijfel. Nu is een webcam natuurlijk geen weerstation. Ik zou het durven proberen.

Tip: kijk ook eens bij Conrad en zoek gezien de prijs op hun site naar USB verleng en kijk dan op pagina 2 onderaan.

Groet,
Oebel
Door wsherkenbosch
#23403
Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reactie's en tips!!

Ik denk dat ik het wel aan durf om het zaakje uit elkaar te plaatsen.

Mocht ik het in de lucht hebben dan laat ik het hier wel weten, maar dat kan nog wel even duren.

Maarten
Door wsherkenbosch
#23765
Hoi,

Zoals gezegd, zou ik jullie hier op de hoogte houden als ik de WMR-200 in huis had.

Nou hij is binnen!!
Ik heb de volgende setting gebouwd en ik heb deze werkend :laugh: :

[WMR-200] -> USB Verlenger "REMOTE" -> UTP +/- 25mtr -> USB Verlenger "LOCAL" -> VMWARE HOST (ESXi 4.1) HP Proliant ML110 -> Virtuele Windows XP

Deze USB Verlenger heb ik gebruikt: USB Verlenger van Conrad

Nu moet ik verder met het fine tunen van de senors en het uitzoeken van de software om uiteindelijk een mooie website te gaan bouwen. Wish me goodluck!!! ;)

Groetjes,

Maarten Heldens
Door Eckie76
#23797
Hallo Maarten,

ich zeen desse van Hirkebosj bus! :)

Leuk om een deelnemer te ontmoeten van zo dichtbij.
Misschien ken je onze website Meteo Roerstreek?

Groetjes Olaf
Door ajm
#27764
Ik wil ook de WMR200 kopen en natuurlijk de data op de website zetten.
Alleen de WMR staat te ver van de pc af, op zolder draaid wel een webcamserver (Asus netbookje) die dit karweitje er makkelijk bij kan doen.
De WMR op zolder zetten vind ik zonde van dat mooie scherm dat natuurlijk veel mooier in de huiskamer staat.;)
Een netwerkkabel daar naartoe leggen kan niet.
De WMRS usb host is niet meer (los) leverbaar (anders was dat de keuze geweest)dus hoe kom ik dan naar zolder.

Dit kwam ik ook nog tegen.

http://www.hercules.com/nl/wifi/bdd/p/28/hercules-wifi-usb-802-11g-hwgusb2-54-/

Of heeft er iemand een WMRS tekoop :whistle:

jos
Door ajm
#27850
Die hub had ik ook al in gedachte, maar die schijnt volgens de firma in Zoetermeer 'doof'te zijn, dus slechte ontvangst( tenminste dat werdt mij verteld :unsure: )

Bij varia- store staat er nog één te koop.