Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door GosZk
#32827
Hallo,

Anderhalf maand geleden ben ik verhuist en sinds een paar dagen heb ik ook al het materiaal van mijn weerstation (TFA Nexus Pro) verhuist. Langzamerhand maak ik tijd vrij om het weerstation op te zetten zodat ik betrouwbare data kan meten. Maar voor de plaatsing van het console heb ik een lange (5 meter) usb kabel nodig zodat mijn console verbonden is met de meteohub. Waar moet ik op letten bij een usb kabel voor de TFA Nexus Pro van deze lengte?

Kan/wil beide apparaten liever niet dichterbij elkaar zetten want de meteohub is aangesloten op een ups in de voorraadkast en de console wil ik graag buiten deze kast hebben zodat het ontvangst beter is en om natuurlijk de display makkelijker te kunnen aflezen.

Ben benieuwd welke tips hierbij gegeven kunnen worden.

Fijn weekend!
Door WSWijk
#32829
Volgens mij geen tips...

Gewoon een usb kabel van 5 meter er tussen. Zijn verkrijg baar tot 10 meter (voor zover ik weet).

Is standaard usb, dus moet gaan.

Suc6 in ieder geval...

Theo
Door GosZk
#32832
Hallo Theo,

Dank voor je snelle reactie.

Dacht dat men regelmatig problemen ondervond met usb op weerstations. Maar als er verder geen tips komen dan koop ik gewoon een 5 meter kabel en post ik mijn bevindingen :)

Fijn weekend!


Groet,
Hink
Door dibasta
#32837
Ik heb anders wel probleem gehad met mijn Cresta PMT , maar nadat ik mijn PC aan een geaard stopcontact had gedaan was het probleem verholpen.

Het probleem was dat steeds mijn signaal weg viel, maar dat werd toen verholpen zoals bovenstaand is beschreven.

Gr,
Peter.
Door hanszzz
#32838
pc aan de aarde en aan beide zijde van de usb heb ik nog ferriet blokje geen last meer van uitval

grt hans
Door GosZk
#32839
Weer wat geleerd, een ferriet blokje :) Had het me al weleens afgevraagd wat het voor blokjes waren :)

Bedankt voor de tips. Weet nu waar ik op ga letten.
Door GosZk
#32865
Inderdaad Theo :)

Altijd handig om via dit forum even te sparren i.p.v. zomaar iets kopen en hopen dat het goed gaat :)

De stekkers voor mijn netwerk apparatuur zijn geaard dus verwacht geen problemen.
Door GosZk
#33190
Voor anderen die geïnteresseerd zijn naar het antwoord:

De vergulde connectors zijn tegen oxidatie en de ferrietkernen tegen interferentie van buitenaf.

:)

Vergulde kabel met ferrietkernen is besteld.