Discussie forum met vragen over TFA, Nexus, Mebus, Irox en Honeywell
weerstations, specificaties, ervaringen etc..
Door Weerstation Kaatsheuvel
#41622
AenG schrijft:
Weerstation Kaatsheuvel schrijft:
Hallo Geert,
Dat ziet er netjes uit.
Ik ben wel benieuwd naar het resultaat in de winter met sneeuw.
Groet,
Hans :)


Ikzelf eigenlijk ook wel. De VP2 en Young staan naast elkaar, dus kan mooi vergelijken.
Wat mij tot nu wel opvalt is de nauwkeurigheid van de VP2. Ik had grotere verschillen verwacht in vergelijk met het Campbell weerstation.
De VP2 is dus eigelijk best nauwkeurig.
Dat is fijn om te horen(nauwkeurigheid) ik heb namelijk ook de VP2 met originele verwarming van Davis (Geen verwarmingsfolie) Groet, Hans
Door Overijse
#41625
TFA heeft ook een kleine regenmeter denk ik zoals een lacrosse, moeilijk om iets in te verwerken.

Andere oplossing dus, je regenmeter wegsteken onder een omgekeerde emmer waar de bodem uitgehaald is waarin je een trechter steekt. Deze trechter komt dan uit net boven je originele regenmeter.

Heb je 2 vliegen in één klap, plaats genoeg onder de emmer om lampen, verwarmingstoestellen, isolatie enz in te steken rondom je regenmeter en je neerslagmeting wordt nauwkeuriger met een kleinere klik door toedoen van de grotere trechter, ipv 0.73 mm per klik zoals hij standaard is kan je naar 0.2 gaan dacht ik.

Dat laatste moet je maar eens uitrekenen met de tool die hier ergens op het forum ronddwaalt.

Grtz
Kris
Door relin
#41626
Ik heb een La Crosse WS3600. Is inderdaad een gepriegel om er wat in te maken met het juiste formaat verwarmingsfolie. Maar het kan zie foto.
[img]http://home.kabelfoon.nl/~relin/WS3600regenmeter.jpg[/img].

Folie (bij Conrad vandaan) staat op een 12V voeding die op een schakelthermostaat (UT 200) staat om automatisch aan en uit te gaan.

Nadeel is dat de folie die in de regenmeter past, bij -5 Gr moeite heeft met smelten van sneeuw e.d.

Groeten Remko
Door westkapellegek
#41631
Hallo iedereen,

Allereerst bedankt voor alles reacties tot nu toe. Ik denk dat ik, zoals Kris al zei, de regenmeter ga verwarmen en tegelijkertijd hem nauwkeuriger ga maken.

Maar wat heb ik nu allemaal precies nodig om een verwarmingsfolietje goed te laten werken? Heeft iemand toevallig een "boodschappenlijstje" met wat nodig is (graag met link)?

Momenteel heb ik het nog druk met school, maar over een week is het herfstvakantie en dan is het mijn bedoeling om alles helemaal goed te laten werken!

gr Niek
Door BeArt
#41646
Hoi Hans,

Bedenk wel dat in de regenmeter van de TFA Nexus heel weinig ruimte is om iets te doen. Dit in tegenstelling tot de Vantage.
Dus lampjes is bijna onmogelijk.

Mijn oplossing vindt je hier en betreft het gebruik van 2 weerstanden en een oude waterdichte kerstverlichtings trafo.

Ben je voor een paar euro klaar.
De trafo zou je achter een thermostaat met een buitenvoeler kunnen plaatsen.
Dan hoeft ie niet de hele tijd aan te staan. Verkopen ze bij de conrad.

Als je toch bezig bent vergroot dan ook meteen de resolutie met een trechter en de telescoop buis zoals ook in bovenstaande topic uitgelegd.

Mvrg Bart
Door hanszzz
#41647
Hey Bart de regenmeter heb ik al aangepast nu de verwarming nog, als ik het plaatje erbij haal staan de 2 blokjes aan de uit einde van de wipper.;)
Zou dit voldoende warmte afgeven om de unit niet te later bevriezen, of gaat het alleen om de wip mechanisme.

Grt Hans
Door Weerstation Aalten
#41656
hmmmm ik heb ook de davis weerstation.
Wil ook verwarming maken in de regenmeter.
Nu zat ik er aan te denken om de originele verwarming te bestellen deze kost 169 euro.
maar lees dus nu dat de onderkant alsnog bevriest.

Heb al eens met mijn vorige weerstation de tfa nexus folie gebruikt met een thermostaat.

echter bij koud weer bleef hij maar verwarmen waardoor naar een paar dagen de thermostaat niks meer deed bleek dus de folie kapot te zijn zat een brandplek in de folie.

ik volg dus maar effe dit topic om te kijken wat ik het beste kan doen.
Door BeArt
#41670
De plaatsing is juist laag om zo de hele unit te kunnen verwarmen en gen bevriezing te krijgen van de wateruitloop.
En aangezien warmte opstijgt....
Als je de resolutie-aanpassing al met de telescoopbuis en trechter hebt uitgevoerd vormt dit nog een extra isolatielaag.
Heb het nog niet met echt lage temperaturen kunnen testen dus voor mij blijft het ook even afwachten komende winter.
Gelukkig valt de meeste sneeuwneerslag net rond of onder het vriespunt hier in Nederland.

Mvrg Bart