Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#20813
Mijn huidige weerstation kan geen UV en solar gegevens ontvangen (TFA Nexus). Omdat ik deze 2 gegevens graag zou meten, maar mij geen nieuw weerstation wil kopen, kwam ik uit op 1-wire sensors.
Hobby Boards heeft verschillende weer-sensors met dus ook een UV-sensor en solar sensor.
Qua prijs valt alles ook zeer goed mee en de software-api's zijn ook vrij bekend (zodat ik deze op mijn Alix-board kan verbinden).

Nu, om het uit te testen zou ik mij eerst een Solar-sensor willen kopen. Voor te verbinden met de pc heb ik dan enkel nog een 1-Wire USB Adaptor nodig geloof ik.
Klopt het dan als ik zeg dat je, buiten een kabel natuurlijk, niets anders nodig hebt dan dat? Het is niet nodig om een hub ofzo er bij te kopen?
Als ik het goed begrepen heb, kan je gewoon in serie een extra sensor bij plaatsen, zoals een UV sensor bijvoorbeeld?

Later zou ik dan ook een bliksem-detectie sensor willen kopen en ik zie op enkele sites zelfs sneeuwdikte sensors staan (zelfbouw).

Is het allemaal zo gemakkelijk of zie ik verschillende dingen over het hoofd?