Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Meteonoord
Wat ik zoek is een buiten IP webcam met, als het niet te duur is, PTZ.

Bert
Door schilper
Om maar eens wat te noemen. Conrad.nl
Gegevens. GRAND IP CAMERA III (4IN1)
Bestnr.: 994951 - 89
Onder de € 100,00
Door Luc
Goeie tip deze camera, maar volgens mij toch niet bruikbaar. Ik heb even de productsheet bij conrad bekeken. Hier staat o.a. het volgende:

De montageplaats moet zo gekozen worden dat de camera beschermt is tegen vochtigheid, sterke vervuiling en te sterke opwarming. Vermijd direct zonlicht daar hierdoor de beeldkwalitiet zal verslechteren.

Op zich niet onbelangrijk natuurlijk. Ik vraag me af of het onder een dakoversteek niet te vochtig is. Volgens mij moet een camera voor onze doelgroep waterdicht en weersbestendig zijn. Maar ik ben bang dat daar toch een prijskaartje aanhangt dat wat hoger ligt dan de 100 euro.
Door schilper
Valt reuze mee hoor. Rond de € 1200,00 kost de Axis 214 PTZ
Door wsp
Maar dan moet de dome ook nog erbij komen en dat is zeer zeker aan te bevelen, daar zit namelijk een verwarming in en een ventilator en die moeten er in zitten, anders is de cam zo stuk door vocht. Wordt vaker gevraagd hoe dit werkt, een mede weer ammateur www.weerstation-eygelshoven.nl heeft ook een usb cam op het dak gezet. Eerst zonder verwarming en zonder ventilator. Mijn raad was bouw het er maar in anders is het zo stuk allemaal. De zelfde dag was het al goed te zien, de hele bol was beslagen en de nacht erna helemaal bevroren. Nu heeft die verwarming erin gezet en ventilator en werkt nu perfect.
Dit gewoon ter info.
Door Meteonoord
jorissynaeve schrijft:
Pixmania België: 46,90€ + 4.90€ verzending ;)
De uitzending van Tros Radar van vandaag gezien ? Ging over Pixmania. Daar werd ik niet vrolijk van. Bert
Door wsp
Pixmania (Achtergrond)
Gepubliceerd op 14 april 2008
Radar kreeg de afgelopen weken tientallen klachten binnen over Pixmania. Radar besteed hier aandacht aan en zal Pixmania tekst en uitleg geven over de klachten. De meeste voorkomende klachten zijn:

Levertijd
De levertijd van Pixmania ligt tussen de 2 en 3 dagen. Deze levertijd duurt vaak langer. Er zijn gevallen bekend waar de klant al een paar maanden wacht op zijn gekochte producten.

Communicatie
Het is heel moeilijk om met Pixmania te communiceren. Je krijgt ze moeilijk te pakken. Als je een klacht door wilt geven moet je contact zoeken via de klantenservice of per email. Als er gebeld wordt met de klantenservice krijg je vaak een standaard bandje te horen met de vraag " of je op een andere moment terug kan bellen" . Als je een email stuurt krijg je een standaard bericht terug.

Beschadigde/kapotte producten
Het gebeurt vaak dat bij de levering producten beschadigd raken of kapot blijken te zijn. Ook dan is het heel moeilijk om contact te krijgen met Pixmania. Als het eindelijk is gelukt moet je het product retour sturen naar Frankrijk en dan begint het lange wachten op je geld terug of een nieuw product.

Advocaat Pim de Vos van advocatenkantoor De Vos & Partners advocaten heeft een aantal vragen beantwoord wat gedupeerde klanten kunnen ondernemen en wat hun rechten zijn.

Goed om te weten als consument:

De maximale levertijd bedraagt 30 dagen en begint te lopen op het moment dat de koper de bestelling bij de verkoper heeft gedaan.
Indien een consument een product bestelt en bij levering blijkt het product defect te zijn, is dit een reden voor ontbinding. Sowieso mag een product binnen 7 dagen geretourneerd worden Indien achteraf blijkt dat de informatie omtrent het artikel wat aangeschaft is onjuist blijkt te zijn mag de koop ook ontbonden worden. Voor de ontbinding mag Pixmania geen vergoeding in rekening brengen. Behalve rechtstreekse kosten voor het terugzenden van het product, deze kunnen wel voor rekening van de klant zijn.
De klant is verplicht het defecte product terug te sturen. Het product dient geretourneerd te worden in de staat waarin de klant het product heeft ontvangen.
Als u afgesproken heeft dat u uw geld tereug krijgt is de maximale wachttijd 30 dagen.
De verkoper is verplicht de klant te informeren over de wijze van betaling, de aflevering en de kosten van de aflevering. Vanzelfsprekend dient de koper ook op de hoogte worden gesteld wanneer het product af te halen is.
Pixmania heeft het logo thuiswinkel waarborg op hun website staan. Klanten kunnen terecht bij deze organisatie met hun klacht. Thuiswinkel.org is de belangvereniging voor bedrijven die producten en diensten aanbieden ondere andere via internet. Consumenten kunnen zich wenden tot de Geschillencommissie Thuiswinkel of een vergelijkbare onafhankelijke geschilleninstantie. De uitspraken van de geschillencommissie zijn bindend voor alle leden van Thuiswinkel.org.
Door jorissynaeve
Meteonoord schrijft:
jorissynaeve schrijft:
Pixmania België: 46,90€ + 4.90€ verzending ;)
De uitzending van Tros Radar van vandaag gezien ? Ging over Pixmania. Daar werd ik niet vrolijk van. Bert

Ik moet nu eerlijk bekennen dat ik hier in België niet echt naar Tros kijk :P

Ook al klachten van Pixmania gehoord maar is wel zowat de marktleider van online-winkels dusja. Dus veel klanten is ook meer klachten dan kleinere winkels e.
Ook nog nooit iets erbij gekocht maar de prijzen zijn daar wel scherp.
Door Luc
Ik ben nog steeds op zoek naar een IP webcam om het weerbeeld in kessel op mijn website te tonen. Vandaag kwam ik deze camera van Elro tegen bij conrad. Deze is IP44 gecertificeerd, dus geschikt voor buiten. De prijs van 249,= euro zit binnen mijn budget. Volgens conrad is het een bestseller.

Heeft iemand toevallig deze camera? Heeft er iemand ervaring mee?
Door wsp
Luc schrijft:
Ik ben nog steeds op zoek naar een IP webcam om het weerbeeld in kessel op mijn website te tonen. Vandaag kwam ik deze camera van Elro tegen bij conrad. Deze is IP44 gecertificeerd, dus geschikt voor buiten. De prijs van 249,= euro zit binnen mijn budget. Volgens conrad is het een bestseller.

Heeft iemand toevallig deze camera? Heeft er iemand ervaring mee?

Luc, link camera werkt niet.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8