- 30 jun 2010, 22:02
Ben enkele dagen geleden begonnen aan bouw van weerhut.
Eerst hardhouten geraamte gemaakt.
Daarna met witte schuimplaat van 6 mm dikte en van luchtcellen voorzien die met een stanleymes te snijden zijn,afgewerkt. Dak en bodem van zelfde materiaal.
Plaat wordt minder warm in de zon als hout.Kan ook goed tegen uv.
Plaat word veel gebruikt in reclame wereld om op te stickeren.
Op mijn werk voor niets mee mogen nemen.
Ook een onderstel van een verrijdbaar whiteboard op de kop getikt op mijn werk en vermaakt voor weerhut.
Lamellen waren eenvoudig te snijden.
In de dubbele bodem die geventileerd is een mini ventilator van pentium processor gezet met oplaadbaar accupak wat in de dubbele bodem past 12 volt ( 8 x 1,5 volt)
De ventilator zuigt af en accu word door zonnecel gevoed( geladen).
De schotel die om de digitaale meter zat vervangen voor de weer hut.
In de weerhut ook een tweede meter van Oregon gehangen en een alcohol-thermometer en een mina maxima kwikmeter gehangen. ook een analoog vochtmeter en een analoog luchtdrukmeter.
Bingo de temperatuur metingen(meet aan noordzijde en zuidzijde woning)ging in weerhut die aan zuidzijde staat met 2 graad omlaag en komt nu dichter bij de meting van de noordzijde.
Alle metingen komen op het zelfde uit in de weerhut en de ventilator doet het prima.
Niet voor niets geweest al die uren.
Op mijn pagina staan de foto`s bij het weerstation .
probeer ze hier onder ook te plaatsen.
Eerst hardhouten geraamte gemaakt.
Daarna met witte schuimplaat van 6 mm dikte en van luchtcellen voorzien die met een stanleymes te snijden zijn,afgewerkt. Dak en bodem van zelfde materiaal.
Plaat wordt minder warm in de zon als hout.Kan ook goed tegen uv.
Plaat word veel gebruikt in reclame wereld om op te stickeren.
Op mijn werk voor niets mee mogen nemen.
Ook een onderstel van een verrijdbaar whiteboard op de kop getikt op mijn werk en vermaakt voor weerhut.
Lamellen waren eenvoudig te snijden.
In de dubbele bodem die geventileerd is een mini ventilator van pentium processor gezet met oplaadbaar accupak wat in de dubbele bodem past 12 volt ( 8 x 1,5 volt)
De ventilator zuigt af en accu word door zonnecel gevoed( geladen).
De schotel die om de digitaale meter zat vervangen voor de weer hut.
In de weerhut ook een tweede meter van Oregon gehangen en een alcohol-thermometer en een mina maxima kwikmeter gehangen. ook een analoog vochtmeter en een analoog luchtdrukmeter.
Bingo de temperatuur metingen(meet aan noordzijde en zuidzijde woning)ging in weerhut die aan zuidzijde staat met 2 graad omlaag en komt nu dichter bij de meting van de noordzijde.
Alle metingen komen op het zelfde uit in de weerhut en de ventilator doet het prima.
Niet voor niets geweest al die uren.
Op mijn pagina staan de foto`s bij het weerstation .
probeer ze hier onder ook te plaatsen.