Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door tinuz97
#12052
Hij is eindelijk voor 90% klaar,morgen nog de puntjes op de i zetten kwa afwerking,nog wat lakken bij bv de schroeven enzo.
Maar hij staat eindelijk na schuren,schuren en nog eens schuren.
Grondlak erop en 2 lagen verf,afijn je kent het vast wel.
Maar het resultaat mag er zijn denk ik zo :silly:
Nu nog maar afwachten of hij beter werkt dan de gamma hut die ik had,opzich ook niet verkeerd,maar hoop met deze betere resultaten te boeken,zoals jullie zien doe ik mijn best om zo trouw mogelijke resultaten op het hwa neer te zetten ;)
Het dak boven heb ik toch open gelaten zoals jullie kunnen zien (wel voldoende overlapt) omdat ik van mening ben dat dat beter gaat ventileren,ook aan de onderkant een grote opening met '3 delen bodem' voor beter airflow.
Hoogglans helderwit wijzonol verf erop in de hoop voor wat terugkaatsing van de zon.
Afijn hij staat net,dus even afwachten,tevens kan mijn temp even wat hoger liggen omdat ik de sensor eventjes in de handen heb gehad en daardoor even opgewarmt kan zijn.
Zo en dan nu een bakkie koffie :laugh:

Hier wat foto's:
http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=GgyX

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=LOu0

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=EMMt

http://hyves.nl/index.php?l1=ut&l2=phot ... ecret=g0-O


PS: Als iemand na aanleiding van de foto's ziet of er iets beter aan gemaakt kan worden,of tip hoor ik het ook graag.
Door tinuz97
#12053
Overigens net ook even een kwik temparatuur meter erbij gezet,en nog 2 digitale,staan er nu dus 4 in,ben nl benieuwd naar het verschil in de sensoren.
De kwik temparatuur meter waaide elke keer om in de kast,even vastgeschroeft,wel een goed teken natuurlijk,een teken dat de wind er goed doorheen waaid :laugh:
En nu maar eens een dag aankijken voordat ik zeg dat er verschillen zijn tussen de 'gamma' en louvre deuren weerhut :kiss:
Door SpeedyGJ
#12054
Heel mooi gedaan!
Alleen 1 ding waar ik je wel op wil wijzen, en dat is de regenmeter, deze zou je het beste boven aan kunnen bevestigen om gemiste regendruppels te voorkomen ;)

Onderstaande foto komt van geenweer.nl
Bijlagen
7492_Weerhut__Small_.jpg
7492_Weerhut__Small_.jpg (50.87 KiB) 3279 keer bekeken
Door SpeedyGJ
#12056
:) super!
Anders zou je een heel effect krijgen, en neem aan dat dit niet de bedoeling is ;)

Voor de rest ziet het er prima uit, ben benieuwd naar de metingen!
Door tinuz97
#12057
Ja ik ben ook benieuwd naar de resultaten,morgen dus nog druk druk druk,regenmeter hoger maken,een trechter erop van 220mm maken,om de regenval van 0,7 naar 0,2 mm nauwkeurig te maken (en de tip instellingen te veranderen in de software).
En als de tijd het toelaat overschakelen naar weather display ipv pc-wetterstation,omdat ik nl ook met weather display live wil gaan spelen.
Ah toch leuke bezigheid,en hobby moet ik zeggen.
Wel blij dat ik dit forum gevonden heb,anders was ik nooit op het idee gekomen voor een weerhut :laugh:
Door Jannes
#12063
heb je veel last v/d wind (heb je de weerhut op de vrije vlakte) want ik zag dat je een paal in het midden hebt en maar korte hoekstukken hebt gebruikt. Ik ben bang als de volle wind erop komt dit niet stevig genoeg is.

Ik heb op alle vier hoeken een vierkante paalbeugels.en met palen een dikke meter de grond in. verder een priema weerhut. ( Trouwens waar heb je die dertjes vandaan)

Gr Jannes
Door tinuz97
#12064
Nee dat waaid niet weg denk ik,4 kleine hoekbeugels inderdaad,maar aan de binnenkant ook 5 lange schroeven die de paal ingaan ;)
Snap wel niet de temparatuur verschillen tussen de 4 sensors:
1 ouderwetse kwik meter geeft nu bv ik zeg maar 16 graden aan,1 cresta digitale 20 graden,1 andere cresta 19,3.......en 1 oregon die 19,1 aangeeft....wat is het nu? :laugh: :dry:
Door tinuz97
#12065
Jannes schrijft:
heb je veel last v/d wind (heb je de weerhut op de vrije vlakte) want ik zag dat je een paal in het midden hebt en maar korte hoekstukken hebt gebruikt. Ik ben bang als de volle wind erop komt dit niet stevig genoeg is.

Ik heb op alle vier hoeken een vierkante paalbeugels.en met palen een dikke meter de grond in. verder een priema weerhut. ( Trouwens waar heb je die dertjes vandaan)

Gr Jannes


Bij de gamma in oss,er staan er nog een paar,want gaan uit het assortiment helaas,zijn standaard al die afmetingen,ik meen 38x 46 cm zo uit mijn hoofd.