Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door osjohn
#13170
De zonnecel laad een condensator op, die geeft ongeveer voor 24uur voeding zonder bijgeladen te worden.
Zou hij verder door de zonnecel niet bijgeladen worden, dan neemt de lithium batterij de voeding over.

Je moet rekening houden dat de lithiumbatterij ongeveer 1,5 jaar mee gaat.

De lokatie is wel leuk, je heb ook weinig keuze ?? wil je een rieel beeld van jou weerlokatie hebben.

Volgens de gegevens zou de temp. zender op 1.50meter moeten staan, dat is al onmogelijk, dus is de keuze ( vind ik ) wel slim bepaalt.

John
Door tinuz97
#13171
Dan moet ik dus na anderhalf jaar de buurman weer vragen lol.
Ja het leek mij de beste locatie kwa temperatuur,en ik denk dat die 2,20 meter dat hij hoger staat niet veel uit zal maken.
Wel maakt het veel uit kwa airflow nu,daar heb ik de 'beste' wind die haalbaar is voor mij,tussenhaakjes is dat het toch een stads statiob blijft,en geen open ruimte heb helaas.
Achter de muur wel een weiland die open ligt,misschien overleggen met de eigenaar daarvan :laugh:
Alleen bang dat ze hem daar weghalen,of vandalen eraan komen :blink:
Door osjohn
#13172
Martijn, je moet wel rekening houden met wat meer onderhoud aan deze uitvoering van de Vantage, dat is ongeveer het volgende;

Regelmatig de draaiende fan kontroleren of hij nog draait, eens per half jaar voorzichtig het onderstuk losschroeven en schoonmaken, door de luchtverplaatsing zuigt dat ook veel stof op, wat vervuilt.

Na ongeveer 1,5 jaar de twee interne oplaadbare batterijen vernieuwen, dan zijn ze echt stuk ( zelf meegemaakt )

Na ongeveer een half jaar ook de lens van de UV- en Solarsensor schoon maken met ethylalcohol ( uit de apotheek )


John