Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
#5336
Omdat je de camera onder de dakrand wilt plaatsen heb je minder last van weersinvloeden.
Ik heb hier zelf ook axis camera's onder de dakrand hangen waardoor ze dus niet elke keer helemaal nat worden. Ze worden alleen nat bij bv een extreme harde wind met regen. Met condens heb ik geen problemen, en ook bij verschillende temperaturen werken ze gewoon door.

Je kunt natuurlijk ook overwegen om de camera ergens binnen achter het raam te plaatsen waardoor je geen buitenbehuizing nodig hebt. Het vensterglas heeft praktisch geen invloed op de beeldkwaliteit.
Door Meteonoord
#5337
AenG schrijft:
Omdat je de camera onder de dakrand wilt plaatsen heb je minder last van weersinvloeden.
Ik heb hier zelf ook axis camera's onder de dakrand hangen waardoor ze dus niet elke keer helemaal nat worden. Ze worden alleen nat bij bv een extreme harde wind met regen. Met condens heb ik geen problemen, en ook bij verschillende temperaturen werken ze gewoon door.

Je kunt natuurlijk ook overwegen om de camera ergens binnen achter het raam te plaatsen waardoor je geen buitenbehuizing nodig hebt. Het vensterglas heeft praktisch geen invloed op de beeldkwaliteit.


Hi Geert,

Vensterglas enkelvoudig geeft inderdaad bijna geen kwaliteit verlies maar.......

Ik heb zelf triple glas ( Zweedse woning ) en daar heb je wel degelijk last van reflectie. Dan is het af te raden.

Groet,

Bert
Door jango
#5338
Luc schrijft:
Op zich staat de 206 of de 207 van Axis me wel aan.

Ik heb wel bedenkingen over de losse buitenbehuizing. Is er geen last van condensatie? Functioneert de camera ook nog bij temperaturen (ver) onder nul?


ik heb een axis 210 in een verwarmde buitenbehuizing op het dak staan.
geeft een heel mooi beeld.
voor de verwarming kan stroom via de eternetkabel maar dan moet er een kastje tussen om de stroom te verlagen naar ik geloof 9 volt en het kan met 220 naar de behuizing vocht en temp. problemen heb ik niet en alleen als het regent komen er druppels op het buitenglas maar die zijn zo weer weg en wat ieder dan wel ziet is dat het regent.
maar de prijs zal wel boven de begroting uitkomen.

ik heb hem ook via webcamcentre

gr jan
Door Luc
#5349
Bedankt voor de aanvulling Jan. Ik ga de verschillende axis camera's eens vergelijken. Het liefst wil ik maar 1 kabel naar buiten, alleen voor de netwerkaansluiting.

Ik houd jullie op de hoogte...
Door Luc
#5373
Ik twijfel nog tussen de Axis 206 of de Axis 207.

De 206 opereert bij een lichsterkte van 4-10,000 lux en de 207 van 1-10,000 lux. Verder heeft de 207 Video Motion Detection en audio support. Dat zijn 2 dingen die ik niet nodig heb voor een weer webcam. De enige reden om voor de 207 te kiezen zou dan zijn dat deze bij minder licht beter beeld geeft, dus tijdens de schemering langer beeld geeft. Ik heb echter geen idee hoeveel dat scheelt. Heeft iemand hier ervaring mee?

Prijs van de 206 inclusief buitenbehuizing en ophangbeugel: 264.05 euro
Prijs van de 207 inclusief buitenbehuizing en ophangbeugel: 302.- euro

(prijzen bij webcamcenter)
Door wsp
#5376
[img] Luc schrijft:
Op zich staat de 206 of de 207 van Axis me wel aan.

Ik heb wel bedenkingen over de losse buitenbehuizing. Is er geen last van condensatie? Functioneert de camera ook nog bij temperaturen (ver) onder nul?


Hallo Luc,

Dat is ook de reden waarom ik gekozen heb voor een originele Dome om de 214PTZ heen.
Daar zit namelijk een verwarming en ventilator in.
Een weer amateur van Eijgelshoven, waar ik een link op mijn site heb staan, die heeft zich dat ook zelf gemaakt.
In het begin had hij dat ook niet, met gevolg dat de eerste dag al flink wat condens in de bol was en s'morgens was de boel bevroren, was dus in de koude tijd.
Nu heeft hij er verwarming in gezet en ventilatortje en werkt perfect wat betreft vochtigheid.

De verwarming zal hem net boven het vriespunt houden, rond een graad of 4.

Als je eens wilt spelen, geef je maar een seintje, dan geef ik je wel een inlog code via prive mail, dan kun je zelf ongeveer zien wat voor beeld een Axis heeft, ook s'nachts, hoeft natuurlijk niet, maar kun je zelf wat rond kijken.

http://82.95.244.80:8082/axis-cgi/jpg/image.cgi?
http://82.95.244.80:8081/axis-cgi/jpg/image.cgi?
Door eugel
#5388
Werk hier met een Marmitek IP Eye 21. Sinds kort op de markt.
Hangt hier op de zolder achter dubbel glas. camera werkt redelijk, zodra de zon weg is wordt het beeld wat donker. Ben hier nog mee aan het stoeien.
Nadeel is wel dat je eerst moet inloggen op deze ipcam. hoop dat de fabrikant hiervoor nog met een betere oplossing komt dmv een upgrade(flash)

Je kunt de camera hieronder uitproberen.
inloggen met: gast/1234

http://cam.middenweg.com:81/guest/view.cgi?profile=0
Door andrenl
#5394
Ik heb zelf de Panasonic BL-C10 (ip camera)
dit is een draaibare versie met zoom, tevens met beweging detector en werkt "zonder software" .
Naja zonder software dat je op een "pc" moet installeren.

Deze komt op een meter of 9 in een behuizing (verwarmd)
Bij ons op werk liggen verwarming elementjes van Ericsson deze worden gebruikt voor buiten "dect" zenders
met z'n elementje er in zal de camera zonder vocht problemen werken (hoop ik ;) ).

url : http://panasonic.co.jp/pcc/products/en/netwkcam/lineup/bl-c10/index.html
De camera is niet goedkoop ik geloof rond de 300 euro.



Andre
Bijlagen
Afbeelding_4.png
Afbeelding_4.png (70.45 KiB) 2744 keer bekeken
Door wthus
#5395
Mischien ook een voorbeeld opname via de Panasonic? Ben zelf ook al tijden aan het rond kijken, maar nog steeds geen beslissing kunnen nemen over wat nou het beste is qua type, merk en opties.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8