Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wsp
#5448
eugel schrijft:
Zijn er nog mensen die toevallig mijn IPcamera hebben getest?
Heb hem net een paar weken en was wel benieuwd naar jullie reaktie.

Log overdag maar eens in. http://cam.middenweg.com:81/guest/view.cgi?profile=0
login met: gast/1234

Had al eerder hier gepost over deze IPcamera van marmitek en had graag wat reaktie.

er zijn niet alleen maar axis en panasonic camera`s op de wereld :)
Trouwens voor een echt super IP camera kom je toch bij Mobotix terecht.
De prijs is er echter ook na.


Hallo,

Yup, die heb ik vandaag overdag ook getest en vanavond, nu dus, hihi.
Overdag zeer perfect beeld, zeker aan te bevelen voor een weer cam. In de avond is door de buurt van jouw weinig licht en dan wordt die donker, maar dat is eigenlijk vrij normaal omdat hij op kleur blijft staan. Dit moet je ook niet met de Axis vergelijken, is oneerlijk, omdat in die Axis extra een nacht modus in zit, die schakeld automatisch om als het donker wordt en krijg je z/w beel en wordt die extra gevoeliger, dat was een van de redenen waarvoor ik dus deze Axis hebt gekozen.

Maar die Marmitek super, perfect beeld overdag.
Door AenG
#5461
Luc schrijft:
Voor de Axis heb ik speciale omvormers gezien om de spanning via de UTP kabel te laten lopen. Nadeel is wel dat je net voor de webcam buiten nog een extra kastje nodig hebt om de spanning weer uit de UTP kabel te halen, om aan te beiden aan de camera. Als je hier plek voor heb is dat geen probleem....


Op deze manier krijg je wel wat extra kosten.
Ik heb 2 kabels naar mijn camera's lopen, een utp + een voedingskabel. Ik moest toch een utp-kabel naar de camera leggen, dan maakte die extra voedingskabel ook niets meer uit.
Het mooiste is altijd om de kabels gelijk door de muur te laten lopen zodat ze niet meer te zien zijn. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn dan kan een kabelgootje uitkomst bieden (zie foto).

[img]http://www.balsma.eu/hetweeractueel/gootje.jpg[/img]
Door wsp
#5466
AenG schrijft:
Luc schrijft:
Voor de Axis heb ik speciale omvormers gezien om de spanning via de UTP kabel te laten lopen. Nadeel is wel dat je net voor de webcam buiten nog een extra kastje nodig hebt om de spanning weer uit de UTP kabel te halen, om aan te beiden aan de camera. Als je hier plek voor heb is dat geen probleem....


Op deze manier krijg je wel wat extra kosten.
Ik heb 2 kabels naar mijn camera's lopen, een utp + een voedingskabel. Ik moest toch een utp-kabel naar de camera leggen, dan maakte die extra voedingskabel ook niets meer uit.
Het mooiste is altijd om de kabels gelijk door de muur te laten lopen zodat ze niet meer te zien zijn. Mocht dit technisch niet mogelijk zijn dan kan een kabelgootje uitkomst bieden (zie foto).

[img]http://www.balsma.eu/hetweeractueel/gootje.jpg[/img]



Bekende Dome ;-).

Dat was ook mijn mening, de utp kabel moet toch gelegd worden, dan is de tweede en in mijn geval de 4 adrige kabel ook geen probleem. De 4 adrige wordt gebruikt voor de schakeling die je kunt maken met de Axis 214.
Deze kan ook inderdaad zoals op deze foto door de muur waardoor de kabel uit het zicht is en dat hij niet door geknipt kan worden.

Ps is er ook een linkje voor het beeld, ben toch nieuwsgierig naar elke cam beeld ;-)
Door wthus
#5474
Tis allemaal wat duidelijker en helderder zo. Denk dat als er eentje komt ik gewoon twee kabels dien te leggen, eentje UTP en eentje Netvoeding. UTP zal het lastigst worden vrees ik. Heb er nu een liggen en dat was al geen pretje om te leggen eigenlijk. :side:

Zijn er leden die een "TrendNet" webcam hebben, heb het hier al eens eerder over gehad, maar inmiddels kijken er meer op het forum dus vraag ik het nog maar eens... :blush:
Door andrenl
#5477
wthus schrijft:
Tis allemaal wat duidelijker en helderder zo. Denk dat als er eentje komt ik gewoon twee kabels dien te leggen, eentje UTP en eentje Netvoeding. UTP zal het lastigst worden vrees ik. Heb er nu een liggen en dat was al geen pretje om te leggen eigenlijk. :side:

Zijn er leden die een "TrendNet" webcam hebben, heb het hier al eens eerder over gehad, maar inmiddels kijken er meer op het forum dus vraag ik het nog maar eens... :blush:


Je kan ook 1 utp kabel trekken voor netwerk + spanning.
je gebruikt namelijk draad 1,2,3 & 6 voor netwerk (100mb)
dan kan je draad 7&8 gebruiken voor spanning, zo kan je alles mooi met 1 utp kabel doen.



Grt Andre
Bijlagen
rj453.gif
rj453.gif (6.1 KiB) 2452 keer bekeken
Door jango
#5478
andrenl schrijft:
wthus schrijft:
Tis allemaal wat duidelijker en helderder zo. Denk dat als er eentje komt ik gewoon twee kabels dien te leggen, eentje UTP en eentje Netvoeding. UTP zal het lastigst worden vrees ik. Heb er nu een liggen en dat was al geen pretje om te leggen eigenlijk. :side:

Zijn er leden die een "TrendNet" webcam hebben, heb het hier al eens eerder over gehad, maar inmiddels kijken er meer op het forum dus vraag ik het nog maar eens... :blush:


Je kan ook 1 utp kabel trekken voor netwerk + spanning.
je gebruikt namelijk draad 1,2,3 & 6 voor netwerk (100mb)
dan kan je draad 7&8 gebruiken voor spanning, zo kan je alles mooi met 1 utp kabel doen.



Grt Andre


maar zo gaat de spanning ook naar de cam maar wel met een POE ADAPTER deze zorgt er voor dat de spanning word omgezet in laagspanning ik geloof dat het 9 volt is en volgens mij kan dat ding gewoon geplaatst worden bij je PC en dan hoef je maar 1 kabel naar de cam te voeren

gr jan
Door andrenl
#5491
Of draad 7&8 niet afmonteren in de RJ45, Maar indien je grote lengte gebruikt.
Zal die 9 volt snel in elkaar zakken..

Maar het is een "goedkope" oplossing

Andre
Door AenG
#6367
Luc,

Ik weet niet of je al een cam gekocht hebt, maar ik heb een axis 207 in bestelling om wat beelden op mijn site te tonen. Je kunt dan gelijk zien wat de kwaliteit is.
Ik geef een seintje als ik alles online heb!

Geert
Door Meteonoord
#6368
Hi allemaal,

Ook ik heb een webcam gekocht, Axis 214.

Ik hoop hem komend weekend in de lucht te krijgen.

Wordt vervolgd.

Groet

Bert J. van Bergen
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8