Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door osjohn
#14992
AenG schrijft:
weerzoetermeer schrijft:
Hoi Geert,

Waarom heb je eigenlijk gekozen voor de DVB World DVB-S USB2102 satellietontvanger en niet de PCI kaart van Technisat welke wordt aanbevolen door Eumetcast?

Gr.
Thierry


Met een pci-kaart zit je vast aan pc kasten van een bepaalde grote, en dat wilde ik niet.
En, wat nog veel belangrijker is, de pci-kaart past niet meer in alle pci-slot's. Deze kaart heeft een speciale spanning nodig die alleen in wat oudere pc's aanwezig is.
Verder wordt de pc-kaart nogal warm waardoor de temperatuur in de kast oploopt.

Al lezende in het forum zie ik dat nieuwe gebruikers allemaal gaan voor de de DVB-kaart, dus daarom heb ik ook voor de DVB kaart gekozen.


Ik vind wel dat dat PCI kaartje voor 37,00 euro wel aantrekkelijk is voor Eumetcast uit te proberen.

Het is een erg klein kaartje dat in elke computer past, en een oud PCI slot zit zelfs nu nog in de nieuwste moederborden, bij mij ook ( Gigabyte GA-ER45-DQ6 ).

John
Door AenG
#14994
John,

Een pci-kaart is inderdaad goekoper. Maar door onderstaande melding durf ik het niet aan.

-------------------------------------------------------------------------------------
For Ku-band reception in Europe I recommend the DVB World USB box or SkyStar 2 card from the GEO shop. Note that a 5-volt PCI slot is required, and some recent PCs with PCI-X slots are not compatible - be sure to check before purchase.
------------------------------------------------------------------------------------

gr Geert
Door osjohn
#14995
AenG schrijft:
John,

Een pci-kaart is inderdaad goekoper. Maar door onderstaande melding durf ik het niet aan.

-------------------------------------------------------------------------------------
For Ku-band reception in Europe I recommend the DVB World USB box or SkyStar 2 card from the GEO shop. Note that a 5-volt PCI slot is required, and some recent PCs with PCI-X slots are not compatible - be sure to check before purchase.
------------------------------------------------------------------------------------

gr Geert


PCI is PCI, anders krijg je PCI-Expres sloten, daar kunnen ze niet op.

John
Door osjohn
#15002
AenG schrijft:
Ik denk dat er verschillende uitvoeringen op de markt zijn.

Bij technisat vind ik deze. En dat zal wel de recente uitvoering zijn.
http://www.technisat.com/index381f.html ... ,en,76-174

En hier nog een ander exemplaar.
http://www.astrasat.nl/index.php/page,s ... 47972d53dd



De laatste is oude uitvoering DX7, en staat ook niet meer bij Technisat, de eerste is DirectX 9 en de laatste uitoering.

Kijk maar eens bij Technisat naar de verpakking onder, fake uitvoeringen, dan is de verpakking zoals Atstra sat heeft.

John