Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door relin
#27043
WSWijk schrijft:
Ik denk dat ik ook maar eens ga beginnen met de Dremel... Alleen heb ik een Davis, waarvan de sensor een stuk kleiner is (denk dat voor mijn sensor een gat van 6 cm doorsnee al ruim voldoende is).

Bovenste bord niets,
2e bord een gat van ongeveer 1 cm doorsnee (past de sensor precies door, dan aan de onderkant vastzetten met een trekbandje).
3e, 4e en 5e bord een gat van 6 cm slijpen.

Trouwens, ik ga niet bijslijpen met de Dremel. Ik slijp het wel af. :)

Groetjes

Theo


Waarom niet met een (hout)gaten boor de gaten erin boren? Een houtboor moet m.i. makkelijk door plastic gaan.

Gr Remko
Door WSWijk
#27044
relin schrijft:
Waarom niet met een (hout)gaten boor de gaten erin boren? Een houtboor moet m.i. makkelijk door plastic gaan.

Gr Remko


Hoi Remko,

Dat had ik een paar berichten geleden ook al gezegd, weet alleen niet of het zo'n suc6 zal zijn. Omdat zo'n zevengatenboor eigenlijk alleen maar een soort ijzeren circel is met tanden. Maar het is het proberen waard. Gaat in ieder geval een stuk sneller... kan het altijd nog bijwerken met de Dremel...

Weet je wat, we zien wel. :-)
Door Sjulp
#27050
Ik dacht voor ik er aan begon ook 'eventjes in elkaar zetten'. Maar zo'n bord is verdomd hard. Een gat van 8 mm boren lukte zelfs niet in één keer (ofwel zijn al mijn boortjes bot ;) ). Heb dan maar eerst met 2 mm geboord, daarna met 5 en tenslotte met 8mm.
Op zich had ik het gat inde 2 onderste borden ook niet zo groot hoeven maken maar met een slijpschijfje maakt dat niet veel uit. Ben nu gewoon het opstaande randje aan de onderkant gevolgd om mooie cirkel te krijgen.
Door nolversteeg
#27055
Hallo Meteovrienden,

Er heeft volgens mij niemand meer gedacht aan een figuurzaag, dit werkt tot aan het hardste materiaal maar je moet er wel even de tijd voor nemen en smeren met een beetje water,of spiritus. met dremels en gatenzagen verbrand zowel het materiaal en het gereedschap wat voor verspanen gebruikt wordt.

alluminium smeren met spiritus niet te snel en blijven koelen de boor gaat anders stuk
ijzer met snijolie.
messing met een speciaal geslepen boor.
hout met een scherpe zaag en hoog toerental.
plastic zorgen dat het materiaal goed draagt en vastzit en smeren/koelen met water of spiritus.

en een heel ouderwets middel om bij het boren te smeren is spuug of tuf maar dan ook met geduld.

groeten Nol
Meteo Eersel
Door SpeedyGJ
#27057
Ik heb in de tijd dat ik zoiets wou maken met een decopeerzaag gedaan, maar inderdaad veel smeren en geduld hebben, ik heb zowat de hele dag over gedaan om alle 6 borden af te krijgen :)
Door AenG
#27154
Ik heb de `bodemweerhut` eindelijk af. Het materiaal is wel moeilijk te bewerken maar het is gelukt. Ik zal vanmiddag in mijn weblog een uitgebreide beschrijving met meer foto´s plaatsen.

Bijlagen
P1010879.jpg
P1010879.jpg (35.64 KiB) 2089 keer bekeken
Door meteohoekvanholland
#27176
Heb je blog gelezen, schotelhut is erg mooi geworden, niet van 'echt' te onderscheiden! Misschien een leuk project voor mij voor aankomende winter.

Bedankt voor het delen!
Door WSWijk
#27221
Zo, ook ik heb m'n hutje in elkaar gezet. Vanmorgen om rond 11 uur begonnen, net (10 minuten geleden) in de tuin geplaatst.

Heb geen foto's gemaakt van het bouwen. Zal morgen even foto's maken. Is nu al donker buiten.

Ben in ieder geval wel tevreden over het eindresultaat.

Groeten

Theo
Door WSWijk
#27222
WSWijk schrijft:
Zal morgen even foto's maken. Is nu al donker buiten.


Ach, wat maakt het ook uit. Er zit per slot van rekening een flitser op de camera.
Hierbij de foto's van het eindresultaat.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groeten

Theo
  • 1
  • 13
  • 14
  • 15
  • 16
  • 17
  • 20