Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Wietse
#21838
Hallo allemaal,

Ik zou graag mijn webcam in flash streamen (Nu nog met Windows Media Encoder), echter lees ik dan dat je webcam H.246 moet ondersteunen, soort codec geloof ik?
Echter kan ik niet vinden of mijn Logitech Quickcam Pro 9000 dat ondersteund / heeft.

Om het webcambeeld om te zetten in flash, zijn er verschillende programma's, onder andere Wowza Media Server 2 & Adobe Flash Encoder 3.1, echter kom ik er totaal niet uit.
Bij Wowza Media Server 2 krijg ik een Dos scherm en dat is het, geen flauw idee wat ik daar moet doen.

Eerst maar is wachten op antwoord of mijn webcam de H.246 codec ondersteund.

Is dit niet het geval is dan deze webcam nog een optie?

Klik!

Afbeelding

Groeten,
Wietse
Door tjabine
#21839
Hoi Wietse,

Ik heb heel google gehad, maar kan niet vinden dat hij h.264 ondersteund.
Staat het ook niet in de handleiding?

Gr Ron.
Door Wietse
#21840
Wat ik eigenlijk vergeten ben te vertellen is dat ik graag d.m.v. flash in HD kwaliteit wil streamen, aangezien je bij flash de codec H.246 nodig hebt, gaat dat dus niet op voor mijn webcam omdat op de Logitech Quickcam Pro 9000 die codec niet op zit, echter beschikt deze webcam wel over een HD functie :).
Vandaar dat ik nu stream in Windows Media Encoder met HD resolutie (1280 x 720).

Klik!

Ik zag net trouwens dat die webcam die ik anders voorstelde ook geen H.246 heeft.

Kan iemand mij misschien vertellen wat voor prijskaartje er hangt aan een IP webcam met HD resolutie, aantal frames hoger dan 10 per seconde.
Uiteraard de goedkoopste versie hiervan.

Dan kan ik daar intussen voor sparen.
Met deze oplossing ben ik inmiddels tevreden :).

Groeten,
Wietse
Door mavlo77
#21847
Even tussendoor. De codec H.246 zegt niets over de resolutie (of het HD is of niet). Het is slechts een coderingsmethode.

Op zich zou je een standaard video-stroom (al dan niet HD) moeten kunnen omzetten naar H.246. Als hardware het doet, is dat altijd prettig, maar je pc moet het ook kunnen.