Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door SpeedyGJ
#24388
Sinds kort heb ik mijn webcam buiten hangen :) tot op heden heb alleen live stream gedaan, nu wou ik vannacht ook eens kijken om geluid erbij te doen met succes, echter hoor ik veel gebrom, waar dit weg komt weet ik niet, vannacht was dit nog niet zo.
Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen? Ja externe mic aansluiten maar dat zit er even niet in.
Effe de link: Klik!
Door SpeedyGJ
#24391
En daar gaat het dus om.
En ja klopt omdat de cam naar de lucht is gericht en daarom zwart beeld geeft.
Middennacht zal de maan voor de cam gaan schuiven en dan kun je deze ook zien op beeld :P
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#24398
Een Brom in audio is vaak te wijden aan een slechte massa, al lijkt me dit bij de Webcam ff vreemd.

Staat er een airco of afzuigings installatie in de buurt of iets dergelijks,Dat het als ware een omgevings geluid is ?

Mvg,

Martijn
Door SpeedyGJ
#24401
Zover ik weet staat er verder niks in de buurt wat bromgeluid kan geven, zonet hoop regen toen was het wat minder maar nog wel aanwezig.
Door Regards
#24402
SpeedyGJ schrijft:
Zover ik weet staat er verder niks in de buurt wat bromgeluid kan geven, zonet hoop regen toen was het wat minder maar nog wel aanwezig.

Hoe heb je de webcam gemonteerd? zit deze soms vast aan de mast v.d. windmeter? of is deze gemonteerd aan een vaste muur?

Gr Rik
Door SpeedyGJ
#24408
Als deze aan de mast zat dan zou je alles wel zien bewegen enzo :D en oja dan was het uitzicht ook 10X beter geweest ;)
Nee deze is gewoon hiervoor geplaatst aan vaste muur :)
Door Regards
#24410
SpeedyGJ schrijft:
Als deze aan de mast zat dan zou je alles wel zien bewegen enzo :D en oja dan was het uitzicht ook 10X beter geweest ;)
Nee deze is gewoon hiervoor geplaatst aan vaste muur :)

Ik heb hem ook aan de mast zitten, geen probleem hoor :laugh: als je hem maar op de goede plek vast maakt :woohoo:
Dat is dan mooi aan de muur, want dan heb je ook geen last v.d. windmeter die je hoort draaien (dat heb ik dus :silly: ).

Nou suc6 dan met 'zoeken' waar de brom vandaan komt.

Gr Rik