Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door SpeedyGJ
#51755
Hoe kom je erop om dit topic weer omhoog te knallen na 1 jaar en 10 maanden? :o
Toevallig had ik het hier gisteren over op Facebook, ik zit al naar zo'n ding te kijken :)
Het kost wel even tijd maar met een financiele meevaller kan het misschien wel lukken, echter zal ik wel een versterkte router moeten aanschaffen, de modem met ingebouwde wifi is niet zo denderend, boven op dak heb ik al amper bereik.
Lijkt me leuk om met zoiets te vliegen, echter jammer dat je maar 12min kan vliegen. Extra accu is leuk maar dan zou je weer naar beneden moeten gaan om de accu te verwisselen.
Door Overijse
#51757
SpeedyGJ schrijft:
Hoe kom je erop om dit topic weer omhoog te knallen na 1 jaar en 10 maanden? :o
Toevallig had ik het hier gisteren over op Facebook, ik zit al naar zo'n ding te kijken :)
Het kost wel even tijd maar met een financiele meevaller kan het misschien wel lukken, echter zal ik wel een versterkte router moeten aanschaffen, de modem met ingebouwde wifi is niet zo denderend, boven op dak heb ik al amper bereik.
Lijkt me leuk om met zoiets te vliegen, echter jammer dat je maar 12min kan vliegen. Extra accu is leuk maar dan zou je weer naar beneden moeten gaan om de accu te verwisselen.


Iets te lang en iets te veel aanwezig op HWA (volgens moeder de vrouw), dat ik nog wist dat er een topic over bestond :laugh:

Je modem heb je niet nodig voor de AR Drone, die zendt zelf een wifi signaal uit dat je dan oppikt met je smartphone, tablet of wathever (je communiceert dus rechtstreeks tussen je bediening en je drone).

Om hoger te kunnen vliegen zou je dit via een wifirepeater kunnen laten passeren, maar ja in open terrein zijn er niet veel stopcontacten om een wifirepeater op aan te sluiten, dus zul je daar ook op batterij moeten mee werken.

12 min is wat te hoog gegrepen zeker als je crashes wil vermijden kom je best al naar beneden na 9 à 10 min.

@marcel
Knappe foto, welke hoogte was dat ongeveer?

@AenG
Superspul net als dat van Marcel maar prijs is way over budget voor me persoonlijk.

Grtz
Kris
Door Mike
#51759
Ik heb deze op het oog ;)

http://www.youtube.com/watch?v=eC_MAev0eyk

Maar alle gekheid op een stokje, wel gaaf die Drone dingen, heel makkelijk te besturen.
Ik heb hier nog een CopterX staan, maar das andere koek (was ook wel een stuk duurder), daar moet je wel een lesje bij volgen om ermee te leren vliegen (overigens nog nooit mee gevlogen, nog niet aan toe gekomen :unsure: )

Ben benieuwd naar de resultaten, wat ik nu al van Kris gezien heb is erg mooi.

Groeten, Mike.
Door nolversteeg
#51763
Hallo Meteovrienden,

@Geert, Is heel leuk, ik heb een quadcopter van feyyu tech met alles er op en er aan, maar het vliegen valt goed tegen , en een crach kost al gauw 100E propellers defect frame gebroken, accu's moeten ook mee naar boven en dat bepaalt de vliegtijd .

@kris, ik heb de Parrot Ardrone 1e versie, die kan ook naar beneden kijken. kan de versie 2 dat niet ?

Groeten Nol
Meteoeersel.nl
Door Overijse
#51764
nolversteeg schrijft:
Hallo Meteovrienden,

@Geert, Is heel leuk, ik heb een quadcopter van feyyu tech met alles er op en er aan, maar het vliegen valt goed tegen , en een crach kost al gauw 100E propellers defect frame gebroken, accu's moeten ook mee naar boven en dat bepaalt de vliegtijd .

@kris, ik heb de Parrot Ardrone 1e versie, die kan ook naar beneden kijken. kan de versie 2 dat niet ?

Groeten Nol
Meteoeersel.nl


Ja de 2.0 kan ook naar beneden kijken maar is geen HD kwaliteit, is QVGA. Zou deze eens meer moeten gaan gebruiken ook.

Grtz
Kris
Door Willy Peters
#51766
Kris,

Kun je hier geen foto van de drone plaatsen? Ik wil dat ding wel eens zien. Misschien met wat gegevens er bij?

groet,

Willy