Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door dibasta
#33460
Dag weermannen en vrouwen

Bij deze heb ik besloten om (voorlopig) mijn webcam af te sluiten.

Er was gister een storing in Noord-Nederland op het netwerk van KPN/Tele2,
hierdoor is mijn router opnieuwe weer opgestart met het gevolg dat de poort voor mijn webcam op 1 of andere manier gesloten blijft, zodat ik helaas geen webcam beelden meer kan uitzenden van het weer.

Het probleem is dat ik de (een) poort moet openen, voor de 1 een makkie maar voor een leek als mij een groot probleem, ik heb gekeken naar port forwarding, maar dat programma kost ook weer een iets van 29 $ en dat wil ik ook niet, en daar snap ik ook niets van, heb al wat veranderd, maar mag niet baten, poort blijft gesloten.

Oke, dit is een forum voor het weer maar mijn webcam had daar betrekking op, dus wilde dat toch even melden.

Maar goed dr zijn ergere dingen, toch?

Groeten,
Peter.
Door nolversteeg
#33461
Hallo Peter ,

heb je gecontroleerd of de poort echt dicht staat. kan je testen met in Google port check intypen dan het bovenste artikel poortnummer intypen en je kan zien of hij dicht is,

groeten Nol
Door Mike
#33462
Betalen???
Waarom, het is gewoon een instelling in je router/modem.

Selecteer op onderstaande link je modem.

http://portforward.com/

Daarna rechtsbovenin je scherm klikken op "Click here to skip this advertisement..." ;)

Dan even klikken in de regel "If you do not see the program you are forwarding ports for, be sure to visit our Default Guide for this router" op "Default Guide"

En anders even hier vermelden welke router/modem je hebt staan dan zoek ik even voor je ;)
Door dibasta
#33463
nolversteeg schrijft:
Hallo Peter ,

heb je gecontroleerd of de poort echt dicht staat. kan je testen met in Google port check intypen dan het bovenste artikel poortnummer intypen en je kan zien of hij dicht is,

groeten Nol


gecontroleerd, maar geen "responding"

Peter.
Door nolversteeg
#33464
ok Peter,

Dan is dat zeker en dan komt de vraag van Mike.

Welk type router/modem is het ,hier is op internet ook heel veel te vinden hoe je er binnen moet komen.

Gr Nol
Door dibasta
#33465
nolversteeg schrijft:
ok Peter,

Dan is dat zeker en dan komt de vraag van Mike.

Welk type router/modem is het ,hier is op internet ook heel veel te vinden hoe je er binnen moet komen.

Gr Nol


oke, dat is de Davolink DV-201AMR

maar uuhh... komt dit wel goed?? dit is wel een forum over het weer, ben natuurlijk heel blij met je tips maar weet niet als dit wel goed is.

Peter.
Door wslangerak
#33468
Peter,

Dat mag hier gerust hoor. 't Is een weerwebcam ;)

Je hebt mail. Ik heb de vorige correspondentie weer opgestuurd naar je.

Gr,
Door dibasta
#33477
Na een bijna een dag bezig te zijn geweest om een poort te openen, kom ik tot de conclusie dat ik met mijn (weer)webcam stop!! ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt, eerst was poort 80 nog open, maar na veel geklungel heb ik deze dicht gekregen i.p.v meerder poorten te openen, en vraag me niet hoe!!:angry:

Helaas heb ik nog niet de tip ontvangen hoe het nu wel moet om een poort open te krijgen, helaas!!:(

Dit weekend pruts ik nog even aan, en stop er dan a.s. Ma, mee, ik ga me echt niet op zitten vreten door zo'n lullige webcamera, helaas reikt mijn kennis op dit gebied niet zover.:unsure:

Ook overweeg om met HWA op te houden, dit dus dan door de webcam, want ik vindt,(dat is dan persoonlijk) dat de webcam veel van toegevoegde waarde is voor je website.
Er zijn dus dan ook al een aantal bezoekers die dat waarderen en heel leuk vinden, maar aangezien dit niet meeer gaat lukken, is voor mij de lol er wel een beetje vanaf!!

Groet,
Peter.
Door tjabine
#33478
dibasta schrijft:
Na een bijna een dag bezig te zijn geweest om een poort te openen, kom ik tot de conclusie dat ik met mijn (weer)webcam stop!! ik heb het idee dat het alleen maar erger wordt, eerst was poort 80 nog open, maar na veel geklungel heb ik deze dicht gekregen i.p.v meerder poorten te openen, en vraag me niet hoe!!:angry:

Helaas heb ik nog niet de tip ontvangen hoe het nu wel moet om een poort open te krijgen, helaas!!:(

Dit weekend pruts ik nog even aan, en stop er dan a.s. Ma, mee, ik ga me echt niet op zitten vreten door zo'n lullige webcamera, helaas reikt mijn kennis op dit gebied niet zover.:unsure:

Ook overweeg om met HWA op te houden, dit dus dan door de webcam, want ik vindt,(dat is dan persoonlijk) dat de webcam veel van toegevoegde waarde is voor je website.
Er zijn dus dan ook al een aantal bezoekers die dat waarderen en heel leuk vinden, maar aangezien dit niet meeer gaat lukken, is voor mij de lol er wel een beetje vanaf!!

Groet,
Peter.


Hoi Peter,

Misschien is er hier iemand op het forum die ook een Davolink DV-201AMR heeft en jouw misschien door middel van Teamvieuwer of iets dergelijks zou kunnen helpen?

Ik zelf heb geen kaas gegeten van dat ding.

Dur voor die gene die dat eventueel zouden willen doen super!

Gr Ron.