Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door AenG
#33850
De tijd van de duiven is weer aangebroken. Ik word er elke om morgen half zeven door gewekt.
Ze zitten telkens op mijn Webcam en regenmeter en schijten hier de boel onder.
Verjagen helpt niet wat ze komen telkens terug en maken keer op keer op dezelfde plaats een nieuw nestje.

Weet iemand of die nepuil die je kan kopen hiertegen helpt?



http://www.wildkamp.com/wildkamp/Grote- ... _9980_WKNL

gr Geert
Door WSWijk
#33853
Het schijnt dat ze die bij de welkoop / wildkamp / boerenbont verkopen (heb ik ergens gelezen).

Suc6

Theo
Door kees ws middelburg
#33855
Ik denk zelf dat het niet helpt omdat de uil stil zit en altijd het zelfde.
Ik ga dan even uit van de valse reigers die ze bij vijvers zetten,daar wennen de echte reigers ook aan en komen na verloop van tijd gewoon terug.


grt kees ws mdl
Door tinuz97
#33859
Ben even de naam kwijt,heb deze al eerder gezien op HWA van een collega weerman.
Volgens mij is hij ook amateur (zenden) en schijnt goed te werken.
Is precies dezelfde,dat weet ik wel.
Door AenG
#33860
tinuz97 schrijft:
Ben even de naam kwijt,heb deze al eerder gezien op HWA van een collega weerman.
Volgens mij is hij ook amateur (zenden) en schijnt goed te werken.
Is precies dezelfde,dat weet ik wel.


Volgens mij bedoel je Thierry.
http://www.hetweeractueel.nl/forum/off- ... ters#30853

Ik ga er deze week één aanschaffen en testen. Binnenkort mijn bevindingen.

gr Geert
Door tinuz97
#33861
Inderdaad :)
Ben benieuwd naar je bevindingen :)
Door meteobergen
#33863
Vroeger op het platteland gebruikten we carbidkanonnen PERFECT !! Af te stellen op tijd enz enz. Ja,of de buren tevreden zijn met deze oplossing??? Heb m"n twijfels.
Jedoch succes met het oplossen van dit probleem.

Gr Siets:woohoo: :woohoo: :woohoo:
Door AenG
#33895
Ik heb nog wat extra informatie gevonden hoe je de uil het beste kan bevestigen.
Dat gaan we dus eens uitproberen. Project Nepuil!:)
--------------------------------------------------------------------------------

Er zijn twee belangrijke voorwaarden voor een goede en blijvende afschrikkende werking van de uilen :

1 : De uil moet boven de zit- of landingsplaats van de ongewenste vogels aangebracht worden. Vogels gaan namelijk nooit ónder een roofvogel zitten.
2 : Voor een goed en blijvend effect dient de uil regelmatig te bewegen, bijv. in de wind. Dit wordt bereikt door montage op een veer of door het ophangen van de uil aan een galg, antenne o.i.d. Als ophangoog kunt u een parachuteplugje in de bovenzijde van de kop aanbrengen.

De uilen zijn gemaakt van UV- en kleurvast plastic en beïnvloeden het stralingsdiagram van een antenne niet.

--------------------------------------------------------------------------------

http://www.classicinternational.eu/defa ... &alstart=2

Bijlagen
Knipsel-bbafaee13a8928e132db3110f8405981.JPG
Knipsel-bbafaee13a8928e132db3110f8405981.JPG (28.83 KiB) 3062 keer bekeken
Door jacg
#33924
Geert,

Hier geen duiven maar wel uilen, zou daarbij een duif helpen? :laugh:

Groeten,

Jacco
Door AenG
#33929
jacg schrijft:
Geert,

Hier geen duiven maar wel uilen, zou daarbij een duif helpen? :laugh:

Groeten,

Jacco


Hahaha, ik ben ook zeer benieuwd of die uil ook goed werkt.
Ik heb vanmiddag een exemplaar bij de De Wildkamp gekocht. Nu nog bovenin de mast ophangen.