Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Willy Peters
#37762
We zitten nog midden in de zomer maar stiekem kijk ik toch alweer richting winter....

Afgelopen winter heb ik met succes een sneeuwhoogte meter gebouwd. V.w.b. software heb ik veel steun gehad van Joris. Inmiddels draait bij mij de lightning detector van 1-Wire Dallas onder WD. Nu kun je de 1-Wire sneeuwdetector ook aanmelden in WD. WD ziet de sensor. Maar kan mij iemand vertellen hoe de settings moeten staan? Ik ben al driftig aan het experimenteren geweest maar tot nu zonder resultaat. Is er iemand op het forum die hier ervaring mee heeft?

Willy
Door meteozwolle
#37766
ben ook wel benieuwd naar de 1-wire oplossingen.
begrijp ik het nu goed dat je dus sensoren aan je pc kan hangen om een eigen
netwerkje van sensoren te maken ?

helaas zijn mijn electronica/soldeerkwaliteiten niet ruimschoots aanwezig, maar wie weet ......
Door WSWijk
#37772
Ga ook dit even volgen.

Heb hier ook de 1wire sneeuwhoogtemeter klaar liggen, maar nog niet aangesloten, moet ik nog doen en wil dat voor de winter wel een beetje geregeld hebben.

Op dit moment (met temp. van 24 graden) nog niet zo'n haast mee...
Door meteozwolle
#37774
kees ws middelburg schrijft:

Maar laten we wel even bij de vraag van Willy blijven we dwalen af zo


ja klopt, sorry

zal een ander topic openen over 1-wire

mvg,

Marcel
Door Willy Peters
#37810
Ik ben weer een stukje verder. Inmiddels heb ik de sneeuwsensor aan kunnen melden in WD. Als ik de afstand tussen de sensor verander zie ik dit ook in WD veranderen. Nu zou het ook mogelijk moeten zijn om deze data in een grafiek weer te geven. Dit heb ik nog niet kunnen vinden.

Heb mijzelf inmiddels ook aangemeld bij het WD forum. Hier heb ik ook enkele vragen gesteld en er wordt geadviseerd om de laatste versie van WD te installeren. Voor 1-Wire zouden hier weer meer mogelijkheden zijn. Het lastige is dat ik de Engelse taal maar heeeeeel matig beheers. Als er vorderingen zijn meld ik dat hier op het forum.

Willy
Door ws vreewijk
#37854
Hi Willy,

Zeker ben ik dr niet van maar kijk voor de grafiek snow onder

VIEW.... links in het midden GRAPHS staat inputted snow klik die eens open.

Maar zoals gezegd zeker weet ik het niet.

gr Chris
Door Willy Peters
#37857
Hoi Chris,

Had ik ook al gezien maar volgens mij moet je hier handmatig de cm ingeven. Maar helemaal zeker ben ik er ook niet van.

Willy
Door ws vreewijk
#37859
Hi Willy

Ik zal dr es een googltje tegenaan gooien.
Als ik iets vind hoor je van me.
Hoelang heb je WD draaien met one_wire zonder ergens aan te komen ??????

Helaas is mn 6 dagen probeer ciclus doorbroken omdat UPC eruit heeft gelegen vandaag een 1.5 uur en vd week ivm hardware omruil ook een paar uurtjes.

Dus start ik vandaag opnieuw.

gr Chris
Door Willy Peters
#37860
Tot nu toe 9 dagen. Maar natuurlijk loop ik nu weer te klooien. Heb i.v.m. de WD update de PC weer opnieuw opgestart.