Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#42279
De sensor is terug in werking. Momenteel draaiende in test en ik krijg toch waarden te zien. Na 48uur post ik nog een grafiekje met bijhorende legende.

Bijlagen
IMG_20111029_160240.jpg
IMG_20111029_160240.jpg (83.11 KiB) 2247 keer bekeken
Door jorissynaeve
#42281
Haha, neen, is mijn eerste print dus ben er nog niet zo in thuis. Maar alles lijkt te werken. Ik ga het wat bijsnijden. Volgende printjes zullen kleiner zijn :)
Door ws vreewijk
#42284
Hallo Joris,

Ziet er super netjes uit zeg.

En als dat je eerste print is heb je het goed voor elkaar gekregen.:)

Ben benieuwd of je nog iets hebt geprobeerd om de uitslag te vergroten, van de andere kant hoeft dat niet hardware matig , een prog als weather display heeft de mogelijkheid van auto graph scaling zodat hij vanzelf de schaal aanpast aan een hoge uitslag bij minimale verandering in de meting,misschien dat je dat zelf ook kunt verwezelijken software is geloof ik niet zo'n punt voor jou (hardware ook niet:huh:).

Ben benieuwd naar je grafiek morgen,

gr Chris
Door jorissynaeve
#42324
Heb de sensor ingevoegd op mijn meteohub-systeem. Zowel ozon als fijn-stof lijken eenzelfde trend te hebben momenteel. Dit is vermoedelijk omdat de sensor momenteel nog hier binnen staat en dus grote veranderingen in luchtkwaliteit optreden. Onderstaande grafiek illustreert dit waarbij de dalende delen van de curve het gevolg zijn van het openstaan van de deur in de kamer, de stijgende delen het gevolg van het sluiten van die deur.
Bijlagen
meteograph-433b1a99458479ff81f38ff01f956e53.png
meteograph-433b1a99458479ff81f38ff01f956e53.png (4.78 KiB) 2247 keer bekeken
Door ws vreewijk
#42334
Hallo Joris,


De uitslag in de grafiek ziet er prima uit in vergelijking met de eerder test:)

Deze grafiek is toch van EEN sensor of niet ???? want ik kan me wel voorstellen dat je zegt dat ze gelijk lopen maar het lijkt me sterk dat ze 100% gelijk zouden lopen.

Heb je al enig idee hoe je op een soort van ijkig kan komen ????? de getoonde waarde is dat in volt????

hoor graag over het vervolg.

In elk geval bied 1-wire mooie mogelijkheden.


mvr gr Chris
Door Snarf2000
#42851
Ik heb in de handleiding van een multifunctional printer opgezocht wat een normale uitstaat van ozon mag zijn volgens de safety sheet

In rust levert hij 0,001 mg/m3 (0.0005pmm)
In werk levert hij 0,003 mg/m3 (0.0015pmm)

De MAC waarde ( maximaal aanvaardbare consentratie ) voor Ozon is 0.2 mg/m3.

Voor een normale werkweek van 5 dagen, 8 uur per dag geldt voor ozon een MAC-waarde van maximaal 0,06 PPM (PPM = Parts Per Million). Voor 15 minuten geldt een MAC-waarde van 0,3 PPM.

Zijn deze gegevens ook hiermee te meten?
Ben benieuwd waar ik aan bloot wordt gesteld op het werk.

Frans
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9