Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door jorissynaeve
#45361
Iemand enig idee waar je goedkoop 2componenten giethars kunt verkrijgen. Op het internet kom ik prijzen van rond de 40€ tegen. Voor die prijs koop ik mij 10 van zo'n temperatuurprobes die zowiezo waterdicht zijn.
Door eugel
#45366
Inmiddels hier ook zo ver dat de sensoren klaar zijn om de diepte op te zoeken ;)
bij goed weer gaat dat morgen gebeuren. Vandaag de laatste hand aan de sensoren in buis gemaakt. ook de buitenbekabeling ligt in buis tegen de schutting aan.
De software gaat voorlopig nog via Logtemp, ook dat draait nu. Kan met de xml gegevens van logtemp het nog niet voor elkaar krijgen om een mooi tabel te maken. Met de htm file wel. (sorry theo)
Door eugel
#45433
Vandaag de laatste hand gelegd aan het grondtemperatuur project.
De PVC Buis met sensoren dmv een grondboor op diepte gebracht.
Mede dankzij het script van theo staat het geheel nu ook op de site. http://www.weerstation-hengelogld.nl/
Een tabel met min-max is hiet te zien http://www.weerstation-hengelogld.nl/weer-info/grondtemperatuur

Foto hierbij staat de sensor in de tuin. Tussen de 2 schotels zit een kabeldoos. De bovenste schotel zit er dus alleen maar als "aanzicht" op. Heb een gat in de kabeldoos gemaakt en deze op de buis geschoven. De schotels wil ik nog een keer gaan vervangen door betere. Eerst maar een testen.

Bedoeling is in de toekomst meer te gaan meten met 1-wire. een lightning detector staat nog op het lijstje. Maar aangezien ik niet werk met WD weet ik niet of dit gaat werken.
Bijlagen
grondtemperatuur.JPG
grondtemperatuur.JPG (19.59 KiB) 2344 keer bekeken
Door teesee64
#45434
Ziet er goed uit Marchel, mooi werk!

LogTemp kan overigens ook de 1-wire lightning detector aan ;)

Ga zelf ook LogTemp ervoor gebruiken.

Groet,
Theo
Door Snarf2000
#46711
Nu koning winter reeds heeft toegeslagen wil ik jullie mijn resultaten laten zien.
Na de strenge vorst had ik de vorstgrens dieper verwacht, maar verder dan een steek diep is het nog niet.

De vorst zit nu tot 20 cm diepte.
De zware klei is een goede isolator.
Je zou toch massaal onder de grond gaan wonen.
Scheelt weer een hoop stookkosten.

Frans
Bijlagen
Knipsel-ff72d85cc668e5d35bd49a9a0e06e86d.JPG
Knipsel-ff72d85cc668e5d35bd49a9a0e06e86d.JPG (20.49 KiB) 2344 keer bekeken
Door ws vreewijk
#46713
Hi Frans

Ziet dr goed uit lekker duidelijke grafiek.
Lekker warm trouwens onder de grond de mollen zitten goed.

Heb vanmiddag even getest met log temp,werk goed ook kun je de grafiek in een aantal kleuren instellen dat had ik niet gedacht.



gr Chris
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10