Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door WEERSTATION KLAZIENAVEEN
#42657
Iedereen heeft het hier altijd over een aan te schaffen energiezuinige pc.

Maar hebben jullie ook:


Een Energiezuinige :

Koelkast
Diepvries
Stofzuiger
Wasmachine
Wasdroger
Vaatwasser
Cv Ketel
Televisie
Auto
Magnetron
Verlichting
Waterbed
Elektriche deken
verwarmde Regenmeter

Om zo maar ff wat dingen te noemen.......Bovengenoemde dingen zijn onmisbaar en verbruiken stroom en daar hoor je niemand over.

Met andere woorden.

Die pc die 24-7 aanstaat is nodig voor mijn hobby en dus gebruikt hij stroom en dat kost geld, Echter is dit op jaarbasis te verwaarlozen.

Zie bovenstaande stroomverbruikers en brandstofslurper dit kost meer dan een Weer pc

Mvg,

Martijn
Door ws vreewijk
#42658
Hi Martijn,


OFF TOPIC:
Je hebt daar absoluut een punt.
Zomaar een tip,ik heb een schakelaar tussen mn printer gezet ik zet er dus alleen spanning op 230volt als ik print.

Besparing 16 watt want dat ding slurpt in standby lekker door bleek na meting met een energie meter.

Ik trek die 16 watt van mn laptop verbruik af zo die is ineens een stuk zuiniger:silly:

ON TOPIC:

Neem een laptop nog beter neem een eeepc of een eeebox.


gr Chris
PS: ik heb nog een paar leuke besparingen doorgevoerd tip koop een energie meter in de bouwmarkt en meet verschillende apparaten eens na.(lekker die senseo koffie meet hem eens in standy stand)oeps tussen 6 en 9 watt continue.
Door Tonky
#42666
WEERSTATION KLAZIENAVEEN schrijft:
Iedereen heeft het hier altijd over een aan te schaffen energiezuinige pc.

Maar hebben jullie ook:


Een Energiezuinige :

Koelkast
Diepvries
Stofzuiger
Wasmachine
Wasdroger
Vaatwasser
Cv Ketel
Televisie
Auto
Magnetron
Verlichting
Waterbed
Elektriche deken
verwarmde Regenmeter

Om zo maar ff wat dingen te noemen.......Bovengenoemde dingen zijn onmisbaar en verbruiken stroom en daar hoor je niemand over.

Met andere woorden.

Die pc die 24-7 aanstaat is nodig voor mijn hobby en dus gebruikt hij stroom en dat kost geld, Echter is dit op jaarbasis te verwaarlozen.

Zie bovenstaande stroomverbruikers en brandstofslurper dit kost meer dan een Weer pc

Mvg,

Martijn

Hoezo onmisbaar???

Wat dacht je van helemaal geen:
Wasdroger
Vaatwasser
Auto
Waterbed
Elektrische deken

Dan maakt een pc idd het verschil niet meer.
Door sgsdebruijn
#42823
Ik heb een HP T5730 thinclient omgebouwd en voorzien van een CF kaartje, hierop draait Linux icm Meteohub.

Heb er nog 1 staan voor mensen met interesse, zelf CF kaart en kabel aanschaffen
Door Overijse
#42831
Mijn opinie : Het verschil in prijs tussen een energiezuinige minipc en een budgetbak of ouwe bak, haal je er op termijn nooit uit, als je de normale levensduur van een pc bekijkt.

Ten andere als m'n ouwe bak de pijp aan maarten geeft zal ik ook een keuze moeten maken, en dan zal de verleiding ook groot zijn om een klein stil geruisloos bakje aan te schaffen. (maar zal dan wel eentje moeten zijn waar ikzelf kan aan prutsen om brokken te vervangen).

Grtz
Kris