Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door fotogw
#42721
Goedemiddag,

Ik heb vandaag de verwarming voor mijn Oregon regenmeter geplaatst. In WD kun je dan aangeven dat neerslag die geregistreerd wordt bij een bepaalde temperatuur geen regen is, maar dat het icoontje sneeuw wordt getoond. Theoretisch zou de keuze dan dus 0 graden moeten zijn. Maar vaak valt er sneeuw bij temperaturen nét boven 0. Wat kiezen jullie? Of begrijp ik de functie "snowmelt" helemaal verkeerd:huh:

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl
Bijlagen
Schermafbeelding-484483446ffb7971ac036879876a3b64.jpg
Schermafbeelding-484483446ffb7971ac036879876a3b64.jpg (28.77 KiB) 2888 keer bekeken
Door verhaar.riepe
#42729
Hallo Gerhard,

Ik heb hem gewoon op 50 staan, dus de standaard waarden.
En aanvinken dat je een verwarmde regenmeter hebt.
Verder niets meer aan veranderen.
Ja kan dan met de instelling erboven opgeven vanaf welke temp. je sneeuw of regen wil laten meten.


René
Door dibasta
#42733
fotogw schrijft:
Goedemiddag,

Ik heb vandaag de verwarming voor mijn Oregon regenmeter geplaatst. In WD kun je dan aangeven dat neerslag die geregistreerd wordt bij een bepaalde temperatuur geen regen is, maar dat het icoontje sneeuw wordt getoond. Theoretisch zou de keuze dan dus 0 graden moeten zijn. Maar vaak valt er sneeuw bij temperaturen nét boven 0. Wat kiezen jullie? Of begrijp ik de functie "snowmelt" helemaal verkeerd:huh:

Gerhard
www.weeropdeveluwe.nl


Uuhh.. waar staan die instellingen eigenlijk?:huh:

Gr,
Peter.
Door fotogw
#42737
Uuhh.. waar staan die instellingen eigenlijk?

Gr,
Peter.


Die setting vind je via "contolpanel", "Summary Images & Icons", Tabblad "Thresholds"

Ik heb hem gewoon op 50 staan, dus de standaard waarden.
En aanvinken dat je een verwarmde regenmeter hebt.
Verder niets meer aan veranderen.
Ja kan dan met de instelling erboven opgeven vanaf welke temp. je sneeuw of regen wil laten meten.


Je moet juist aanvinken als je die niet hebt! Maar wat is dan de betekenis van snowmelt?

ik heb hem ingesteld op 2 graden maar vraag mij nu ook af of dat wel goed is?


Ik zie hier al 2 heel verschillende instellingen... En een instelling als aanvinken als je geen verwarmde regenmeter hebt is niet héél logisch in mijn beleving. Ik begrijp het nog niet helemaal...

thx!
Door dibasta
#42738
fotogw schrijft:
Uuhh.. waar staan die instellingen eigenlijk?

Gr,
Peter.


Die setting vind je via "contolpanel", "Summary Images & Icons", Tabblad "Thresholds"

Ik heb hem gewoon op 50 staan, dus de standaard waarden.
En aanvinken dat je een verwarmde regenmeter hebt.
Verder niets meer aan veranderen.
Ja kan dan met de instelling erboven opgeven vanaf welke temp. je sneeuw of regen wil laten meten.


Je moet juist aanvinken als je die niet hebt! Maar wat is dan de betekenis van snowmelt?

ik heb hem ingesteld op 2 graden maar vraag mij nu ook af of dat wel goed is?


Ik zie hier al 2 heel verschillende instellingen... En een instelling als aanvinken als je geen verwarmde regenmeter hebt is niet héél logisch in mijn beleving. Ik begrijp het nog niet helemaal...

thx!


Bedankt! morgen maar eens na kijken.

Gr,
Peter.

Edit: toch even gekeken, maar hoor eerst wel eens wat de experts hier van vinden :unsure: en hoe zij dat ingesteld hebben bij een verwarmde regenmeter.
Door dibasta
#42747
fotogw schrijft:
Ik heb een draadje gevonden op het WD forum
http://www.weather-watch.com/smf/index.php/topic,13604.0.html
Ik denk dat ik het begin te begrijpen... denk ik:S

ik zet 'm terug naar 50 gr, de defaultinstelling... 't is zelfs voor brian, de maker van WD geen makkelijke instelling om uit te leggen blijkbaar...

Nog ff een keerjte doorlezen maar!

Gerhard


En wat is nu de juiste instelling??
ben wel heel erg benieuwd!

Gr,
Peter.
Door reitsma1960
#42748
Ik heb afgelopen jaar Davis regenmeter verwarming in gebruik gehad en heb alleen in WD aangegeven dat ik een verwarmde regenmeter heb. Werkte prima. Verder niets aan de standaard instellingen gewijzigd. WD gaf keurig aan dat het sneeuwde wanneer het sneeuwde etc.

In WD in te stellen bij Control panel-->Summary images & icons-->Thresholds

Oebel
Door dibasta
#42752
reitsma1960 schrijft:
Ik heb afgelopen jaar Davis regenmeter verwarming in gebruik gehad en heb alleen in WD aangegeven dat ik een verwarmde regenmeter heb. Werkte prima. Verder niets aan de standaard instellingen gewijzigd. WD gaf keurig aan dat het sneeuwde wanneer het sneeuwde etc.

In WD in te stellen bij Control panel-->Summary images & icons-->Thresholds

Oebel


Hoi Oebel,

Maar dan blijft de vraag, vink je dan nog wat aan daar dan??

Gr,
Peter.