Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door tjabine
#22279
Nog maar een keer dan,
Een printscreen van de setup van mijn axis cam met de poorten.

Gr Ron.

Bijlagen
System_Options_Advanced_TCP_IP_Settings___AXIS_M1011_Network_Camera_1275849401919.jpg
System_Options_Advanced_TCP_IP_Settings___AXIS_M1011_Network_Camera_1275849401919.jpg (122.83 KiB) 2303 keer bekeken
Door nolversteeg
#22281
Hallo Ron,

Dit is een plaatje waar ik naar kan refereren,en iets uit kan dokteren, ik denk dat ik met al het gedoe de webcam over de rooie heb en deze eerst weer moet resetten in factory default. Ik kan hem niet meer vinden, en een reset is een beetje moeilijk hij zit in een behuizing ergens onder de dakgoot dus trap en schroevendraaier. in ieder geval bedankt.

Groeten Nol
Door AenG
#22287
Nol,

Ik zie op je website een stukje axis code staan om je camera aan te roepen. Hierin staat ip-nummer 192.168.1.25. Dit moet je wijzigen in 62.163.81.174. Daarna zal hij het waarschijnlijk doen.

Maar als jij een eigen webserver hebt, dan wordt het wat anders.
De webserver gebruik waarschijnlijk poort 80. Mocht dit zo zijn dan moet je de camera op een andere poort zetten en dit in je router open zetten.
De aanroep van de camera wordt dan ook anders, bv 62.163.81.174:82.

gr Geert
Door nolversteeg
#22335
Hallo Geert en mede helpers,

Het is gelukt, het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om het een en ander aan de gang te krijgen. als je het plaatje op 150 % zet kan je de regen voorbij zien komen. het werkt nu op een externe poort die je van buitenaf in de pagina kan zien en motion jpg geactiveerd in het html script van axis en uiteraard ook die poort op de router opengezet, waar ik mijn bedenkingen over heb. Ik zal dit nog moeten uitproberen of dit enig effect heeft.en de camera moet nog iets meer omhoog.

Heren Bedankt voor het meedenken.
groeten Nol
MeteoEersel
www.nolversteeg.nl
Door Regards
#22337
nolversteeg schrijft:
Hallo Geert en mede helpers,

Het is gelukt, het heeft wel wat voeten in de aarde gehad om het een en ander aan de gang te krijgen. als je het plaatje op 150 % zet kan je de regen voorbij zien komen. het werkt nu op een externe poort die je van buitenaf in de pagina kan zien en motion jpg geactiveerd in het html script van axis en uiteraard ook die poort op de router opengezet, waar ik mijn bedenkingen over heb. Ik zal dit nog moeten uitproberen of dit enig effect heeft.en de camera moet nog iets meer omhoog.

Heren Bedankt voor het meedenken.
groeten Nol
MeteoEersel
www.nolversteeg.nl

Ziet er goed uit Nol, mooi hoor.
Inderdaad misschien meer naar boven richten als je het weer wilt laten zien.
Wel een hoog poort nummer heb je gebruikt, maar dat maakt niet uit.
Zet ook even de datum goed, het is nu het jaar 1970 :S

Gr Rik ;)
Door nolversteeg
#22342
Halo Rik,

Niet te snel ik ben 63 en alles gaat niet meer zo snel als vroeger (Hmm),maar de regenbui is voorbij de cam iets hoger gezet zit net onder de dakgoot,de timeserver ingesteld. aan het sms'sen met mijn dochter dus ik vind het nogal wat en nog 40 uur in de week werken.

maar toch bedankt voor het andwoord dat het nu werkt .

groeten Nol
MeteoEersel
www.nolversteeg.nl
Door Regards
#22343
nolversteeg schrijft:
Halo Rik,

Niet te snel ik ben 63 en alles gaat niet meer zo snel als vroeger (Hmm),maar de regenbui is voorbij de cam iets hoger gezet zit net onder de dakgoot,de timeserver ingesteld. aan het sms'sen met mijn dochter dus ik vind het nogal wat en nog 40 uur in de week werken.

maar toch bedankt voor het andwoord dat het nu werkt .

groeten Nol
MeteoEersel
www.nolversteeg.nl

Hé die Nol,

Cam staat nu wel beter nu ja, je ziet nu de wolken, even ketting zaag lenen en die bomen even weghalen :blink:
Doe rustig aan, anders breekt het lijntje en dat is ook weer niet de bedoeling, viel mij gelijk op die data, misschien is het wel een filmpje van 30 jaar geleden?
Zonder dollen goed gedaan allemaal hoor, mooie beelden, kleuren zijn ook heel mooi, stukken beter beeld dan die cam die ik heb.

Gr Rik ;)
Door AenG
#22345
Nol,

De cam werkt nu inderdaad perfect. Maar waarom niet groter? Je hebt nu een resolutie van 320x340, dat kun je nog opblazen tot 640x480.

Gr Geert
Door nolversteeg
#22346
Hallo Geert,

Bedankt, De resolutie is in op de homepage 320*480.op de link staat de resolutie 460*480, omdat ik het plaatje niet als leading op de homepage wil en daarna om het grotere beeld de weerpagina wil bouwen.

Roeten Nol