Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door walberg
#57417
Ik heb onlangs een Oregon wmr88 aangeschaft. Nu blijkt dat ik een aantal sensors met name de windsensors gewoon achter het glas niet meer te ontvangen. Aangezien ik de sensors ook niet zie met de RFXcom (die trouwens ook niet wordt ondersteund door Weatherdisplay) is eigenlijk de enige mogelijkheid om de console in de schuur te zetten en dan moet het netboekje waar alles op draait naar de schuur toe. Ik had al bijna UTP naar de schuur gebracht maar toen realiseerde ik mij dat het misschien zo is dat het netboekje in de winter mogelijk niet zou werken. Ik heb jammer genoeg de specificaties van mijn Aspire One 255 niet meer. Was al overgenomen van iemand omdat hij kapot was. Ik heb hem toen voorzien van een electronische harddisk.
Heeft toevallig iemand ervaring met een laptop of netboek onder onze winterse omstandigheden? Dus zou een netbook nog kunnen werken bij een temperatuur van misschien wel -15?
Door teesee64
#57418
ik denk als je zorgt dat er geen vocht bij kan en er geen sprake kan zijn van grote temp schommelingen (condens vorming), dat het geen probleem hoeft te zijn.

eventueel zou je kunnen overwegen om een kast te bouwen met een verwarmingselement erin zoals bij buitencamera's wel gebruikt wordt.

overigens is het voor de elektronica beter om koud te zijn. hoe minder warmte hoe beter de prestaties van de chips. Er zijn pc's met cryo koelingen die de chips zelf bevriezen om betere prestaties te krijgen.
of dit ook opgaat voor SSD's en beeldschermen, weet ik niet.

Groet,
Theo
Door walberg
#57419
Tja ik zie even ook geen andere optie, De console van de wmr200 is nog te openen maar ik zie bij deze van de 88 niet hoe ik die kan openen. Anders had ik gewoon een buitenantenne eraan gezet.
Door walberg
#57426
?
Wifi vanaf de schuur volg ik even niet. UTP is voor mij het probleem niet, ik heb een 24 voudige 48ghz switch, heeft nog wel een paar punten over. Wifi is nooit echt super in dit soort woningen.
Door CeesT
#57427
Hoi,

Een computer in de schuur is geen probleem. Ik heb sinds afgelopen najaar een kleine laptop in de schuur die de beelden van mijn regenmetercam verzorgt ook met vorst. Deze staat boven op een kast met een handdoek er losjes over tegen het eventuele stof. De ventilatieopeningen zijn wel vrij uiteraard. Dit werkt prima en geeft geen problemen. De laptop in kwestie streamt dan draadloos de beelden via een Zyxel WRE2205 Range Extender in het plantenkasje van mijn vrouw naar mijn Zyxel router en van daar uit het internet op.

Tot op heden, zoals vermeld, geen problemen gehad. Die verwacht ik ook eerlijk gezegd eerder komende zomer als het echt warm mocht worden. let wel ik zeg mocht...:silly: .
Door Vijversenkoi
#57428
Mijn Asus laptop staat vanaf oktober 2012 in mijn kot waar ook mijn vijverinstallatie staat. En die heeft deze winter en ons (fantastisch) najaar nu al overleeft. Deze afdekken met plastiek zoals klavier is wel een boodschap.
Verder zou ik gewoon testen, want ik wilde nog een ouder laptop van minstens 10 jaar out in mijn kot zetten , maar die liep al vast als hij nog maar 2 min in het kot stond, en dat was op dat moment in november. Ik wilde die gebruiken voor een ander tijdelijk project.
Door walberg
#57438
Even nagekeken, kan inderdaad ook via UTP worden aangesloten alleen mist toch enkele belangrijke zaken zoals oploaden naar je eigen site!