Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door weerzoetermeer
#11708
Mooi Speedy!

Zo te zien goede ontvangst! B)

Gr.
Thierry
Door SpeedyGJ
#11709
Zeker goeie ontvangst heerlijk!
1 vraag: Kan het ook in kleur worden ontvangen? En hij ontvangt 2 beelden, 1 donkerder en de andere wat lichter, hoe zit dit in elkaar? Moet deze 2 over elkaar heen gaan of is dit normaal.

Voor de rest heel erg te vreden :) !
Door weerzoetermeer
#11710
Voor web presentatie stel je dat volgens mij in onder 'file' > 'record'. Vinkje bij 'create image' en 'add image to webpage' en onder 'web page settings' en dan onder 'enhancement to use' heb ik staan: MSA-precip,MCIR-precip,veg .

Voor derest moet je op web page settings nog de andere zaken instellen maar die spreken redelijk voor zich. Vergeet niet bovenaan een template te selecteren. Wxtoimg upload deze template inclusief de plaatjes naar je webserver. De template kan je natuurlijk nog later naar je eigen hand zetten.

Gr.
Thierry

Overigens komt er nu weer een sat aan....
Door SpeedyGJ
#11711
Klopt die ben ik nu aan het ontvangen :)
En bedankt voor die web upload, hoe zit het met de bovenstaande bericht van mij?

Trouwens naast dit draai WL en Culumus software, alles gaat gewoon super :)
Door forsurh
#14793
Dit topic is al even oud maar toch.....

Ik wil binnenkort dit systeem ook aanschaffen. Dan niet met de hele grote spriet (geen ruimte) maar met de actieve antenne.


Mijn vraag is dan ook ; hoe tevreden zijn jullie hierover, en is de APT-06 een goede instapontvanger?

Groeten,
Wisse
Door weerzoetermeer
#14795
forsurh schrijft:
Dit topic is al even oud maar toch.....

Ik wil binnenkort dit systeem ook aanschaffen. Dan niet met de hele grote spriet (geen ruimte) maar met de actieve antenne.


Mijn vraag is dan ook ; hoe tevreden zijn jullie hierover, en is de APT-06 een goede instapontvanger?

Groeten,
Wisse


Hoi Wisse,

De APT-06 is zeker geen verkeerde ontvanger echter heeft hij een nadeel. Hij kan alleen de kanalen scannen en heeft geen pc-aansturing. Mocht je de nodige stoor signalen ontvangen dan kan de ontvanger dus blijven hangen op het verkeerde kanaal. Als je kijkt naar de R2FX (http://www.df2fq.de/english_version/r2fx_eng.html) heeft die als voordeel dat hij door de computer wordt gestuurd en daardoor altijd op het juiste kanaal zal staan. De aansluiting is wel serieel. Een ander voordeel is dat hij twee antenne aansluitingen heeft waardoor je een beter ontvangst zou kunnen realiseren.

Succes met de keuze!

Gr.
Thierry
Door weerzoetermeer
#14797
forsurh schrijft:
@Thierry,


De apt-06 heeft toch een pc-aansluiting?

http://www.wraase.de/e_apt06.htm

Of wordt hij hiermee niet door de computer gestuurd?

Groeten,
Wisse


Hoi Wisse,

Ik kom helemaal terug op mijn eerder geplaatste opmerkingen over de de Apt-06. :blush: Blijkbaar is er het één en ander aangepast aan deze reciever. Ik zie dat ze nu ook een versie hebben met antenne diversity namelijk bij de apt-06ad. Volgens de handleiding van de apt-06 is er inderdaad computer aansturing aanwezig om te voorkomen dat de ontvanger op het verkeerde kanaal staat. Lijkt mij een prima ontvanger!

Gr.
Thierry
Door forsurh
#14799
Thierry,


Gebruik je ook versterkers voor het antennesignaal?

Mooie plaatjes heb je wel op je site :-)

En moet het zicht inderdaad zo vrij zijn als bij een schotelsignaal?

Groeten,
Wisse
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8