Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door forsurh
#15131
O.....

Ja ben beginneling he....:-)

Waar stel je dat precies in?

Ik heb bij options onder recording options de r2fx gekozen en reciever default...

Is dat alles of mis ik nog ergens wat?

En nee, niet alles is ruisvrij. Of de antenne moet hoger....


Wisse
Door weerzoetermeer
#15132
Hoi Wisse,

Programma heet R2FX-configurator. Dit moet je gebruiken om bepaalde instellingen te maken in de R2FX.

Gr.
Thierry
Door forsurh
#15133
Hmmmm...

Heb ik, maar daar kan je niks meer instellen als de frequenties van de satellieten.

Hoe beheer je dan de scanfunctie?

Groeten,
Wisse
Door weerzoetermeer
#15135
Hoi Wisse

Ik heb bij recording options geselecteerd, vlak boven de R2FX selectie, record only when active ATP satellites overhead. Heb jij dat ook? En is de R2FX nu wel of niet aangesloten via RS232?

Gr.
Thierry
Door forsurh
#15149
Hoi Thierry,

Ik had hem aangesloten via een rs232 met gender changer....

Maar, achteraf kwam ik erachter dat dit een 0-modem kabel was. Dan kun je dus blijven proberen.

Even op zolder geweest.. De laatste seriele kabel bij mij stamt uit de tijd dat ik nog een eigen BBS had. Maar goed, die werkt en ik kan alles in de firmware wisselen.

In wxtoimg heb ik de ontvanger gekozen en inderdaad nu "record only when...."

Nu afwachten maar, de plaatjes van vandaag vallen best mee, een andere antennelocatie mag misschien helpen. (Hoger)

Wanneer schakelt wxtoimg naar het juiste kanaal? Op het precieze moment van recording? Of moet hij dat direct al doen?

Mooi avontuur in ieder geval weer :-)

Groeten,
Wisse
Door weerzoetermeer
#15150
Hoi Wisse,

Dat doet hij als hij start met opnemen....let er maar eens op....

Succes!

Gr.
Thierry
Door forsurh
#15154
En ja hoor.....


Dit ziet er al een stuk beter uit. Nu nog de plaatjes vrij van ruis en we zijn er.

Maar, ik hou jullie op de hoogte natuurlijk....



@Thierry,

Als je verdere suggesties hebt qua instellingen....Ik hoor het natuurlijk graag!

Groeten,
Wisse
Door forsurh
#15178
Zo,

Het zaakje aan de schoorsteen geplaatst.

Ca 4 meter hoger... Afwachten maar...
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8