Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door groet
#75095
Het was nog niet zo simpel, mijn AS3935 sensor liet zich niet via I2C protocol luisteren, dus uiteindelijk via esphome addon op home assistent geleerd om zelf binarys samen te stellen en hij draait nu via SPI protocol.
Nu wachten op de eerste onweersbui. De elektrische aansteker wordt al "gezien"!
Door groet
#75099
Ik krijg nog enorm veel meldingen:
Disturber was detected - try increasing the spike rejection value!

Wat ik ook invul bij Spike Rejection
Ik heb de voeding aangepast
Ik heb de locatie diverse malen aangepast

Ik ben benieuwd als de eerste onweersbui passeert, nu niet echt heel veel vertrouwen in de sensor...
Gebruikersavatar
Door T.J.
#75104
Mijn ervaring is dat er nogal wat verschil zit in de verschillende AS3935 boards, er zijn ook boards in omloop met verkeerde waarden van condensatoren gemonteerd
De Ali express modellen heb ik niet in gebruik gehad, wel geprobeerd (deze zijn paars van kleur) maar vielen tegen in gebruik, ik maakte gebruik van de Velleman VMA343 sensorboard, deze zijn wit en doen het prima ook op I2C protocol
ik heb ergens gelezen dat de sensor op SPI wel voor interferentie kan zorgen en dat zou jou probleem kunnen zijn

Verder eea uitgebreidt met een TFT kleurendisplay op SPI interface
Voor het testen maakte ik gebruik van een emulator board op een Arduino uno van PLaying with fusion
Hiermee is het mogelijk om de instellingen te "fine tunen"

ik heb dit al eens in het verleden gepost op dit forum

Onweer detectie op basis van arduino

Succes met de verdere ontwikkeling!