Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door osjohn
#9574
hallo Jan

Het livebeeld komt bij jou geweldig door, ook een mooie site !!

John van Os
Door jansmit
#9577
Ik heb alles in een pakket van Ziggo, de upload is zeer goed en wordt april nog sneller
Door Wietse
#9578
@Jan, zoals Huins zegt kan dit niet, en hij heeft tot nu toe gelijk. Ik ben even dat topic aan het doorlezen, iets met proxy's ofzow :P
Door jansmit
#9579
Wietse schrijft:
@Jan, zoals Huins zegt kan dit niet, en hij heeft tot nu toe gelijk. Ik ben even dat topic aan het doorlezen, iets met proxy's ofzow :P

Als je hier opklik http://87.208.188.56:8080/ zie je dan je eigen webcam wel of niet ?
mvg
Jan Smit
Door Wietse
#9580
jansmit schrijft:
Wietse schrijft:
@Jan, zoals Huins zegt kan dit niet, en hij heeft tot nu toe gelijk. Ik ben even dat topic aan het doorlezen, iets met proxy's ofzow :P

Als je hier opklik http://87.208.188.56:8080/ zie je dan je eigen webcam wel of niet ?
mvg
Jan Smit

Nee, maar jullie dus wel.
Wat kan ik er aan doen om dus op mijn eigen ip adres de beelden ook te kunnen zien? In het linkje van Huins, stonden een aantal manieren beschreven maar dat werkt niet.
Door Mike
#9581
Misschien moet je een nieuwe html script plaatsen omdat je iets hebt verandert in het programma :dry:

Op je site zie ik hem iig niet streamen, op http://87.208.188.56:8080 zie ik hem wel streamen.
Door mavlo77
#9587
Er zou geen onderscheid mogen zijn tussen extern en intern. Als je bij je thuis je externe ip+poort gebruikt, komt dat gewoon weer op je locale pc terug, zo hoort het te gaan. Sterker nog, als ik via het externe ip adres een groot bestand download, dan zien de pakketjes dat er een snellere route is, en is 10 MB binnen 1 sec binnen :).
Door wsp
#9589
@Allemaal.

Het is zeker voor mekaar te krijgen om live stream via jouw eigen WAN ip te kunnen bekijken, zowel op jouw eigen pc als op een andere pc van buiten af.

je moet alleen eventjes kijken in de software die je gebruikt van hoe en wat daarbij denk ook aan je firewall op je pc en in jouw router, ook daar moet je dan door linken.

stel jouw pc is 192.168.1.100 dat is jouw LAN ip op jouw eigen netwerk.
Dan kun je vaak in de software aan geven welke poort jij zelf ervoor wilt gebruiken, voorbeeld poort 8080.

Stel jouw WAN ip is 123.123.123.123 voorbeeld he, deze kun je inderdaad vinden met www.myip.nl

Nu moet je dus in jouw router ook aan geven dat als iemand op 123.123.123.123:8080 binnen komt, dat hij die doorstuurt naar 192.168.1.100:8080 dan weet jouw router van dat dit ok is en laat de stream zien, da is eigenlijk alles.

Het is niet zo eenvoudig, maar je moet het net weten, maar deze manier kun je ook andere dingeen toevoegen aan jouw eigen netwerk, eigen ftp server en noem het maar op, maar de router moet het wel door laten, heb je geen router is het nog gemakkelijker, met www.myip.nl zoeken jouw ip nummer en die dan zo gebruiken als jij het in de software instelt, voorbeeld 123.123.123.123:8080
Dan heb je namelijk ook geen eigen netwerk met 192.168
Dan is jouw ip van je pc meteen het ip wat je op de WAn hebt.

Wat betreft stream kin je met alle snelheden die je hebt doen, er is alleen een maar, hoe lager de upload snleheid hoe meer blokken er op de stream komen, hoe hoger hoe vloeiender het beeld en daar is Ziggo op dit moment een van de betere en laat adsl flink achter, adsl is noiet meer als 1 Mbit, althans als je een particulier bent, heb je zakelijk en via xs4all kun je max 2,3 Mbit.
Ziggo zit nu bij de duurdere abbonnementen op 3 Mbit en zal strakjes 5 Mbit worden en volgend jaar iets van rond de 10 Mbit.

De upload is zeer belangrijk voor vloeiend beeld te krijgen, dus heb je niet zo'n hoge upload, stel jouw software op kleine beeld, namelijk hoe hoger de resolutie hoe meer data en hoe meer stream en traffic.

Dan heb je probleem als je iemand op jouw cam kijkt heb je upload traffic en zaljouw download traffic afnemen.
Komen er veel kijkers heb je net zoveel problemen.

met windows kun je de stream ook delen via een server, dan heb je een stream die naar de server gaat en daar weer verdeeld wordt en heb je geen last, ook al heb je 50 kijkers, jouw cam wordt belast als zijnde een kijker en dat is de server ergens bij een isp die daar voor zorgt, natuurlijk is dit helaas weer niet grratis.

Dit zou ook met IP cam's werken, maar dat ben ik nog aan het testen en kan nog wel eventjes duren, te weinig tijd.

Maar het moet lukken Wieste, eventjes rustig goed door lezen en proberen t ebegrijpen wat poorten en ip precies zijn en wat je er mee kunt, dan wordt het al gemakkelijker om het te begrijpen en elke router is weer anders met instellen het is gewoon een doorlink van het wan naar lan