Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door wslangerak
#9824
of te kleine toetsjes...

Ben benieuwd of je weerhut bevalt. Ben al een poosje zelf zoiets van plan, maar ja... tijd en zin. Het wordt wel technisch weer zo langzamerhand, dus 't moet maar een keer gebeuren.
Door nolversteeg
#9826
Hoi Kees ,

Volgens mij was dit een aanrader,voor 13 Euro en de verf is het de moeite van het proberen waard, de verf is wel belangrijk gezien de piek die vandaag in mijn grafiek staat,en is niet ook niet helemaal eerlijk omdat ik de plek waar hij eerst stond gecalibreerd heb met nabuurstations, en een goede thermometer ,nu geeft hij teveel aan omdat hij eerst tegen de schuur stond onder een afdak om hem uit de zon te houden ,van de winter zonder zon hing hij in de stamroos maar nu hebben we weer zonneschijn nen moest er iets gebeuren

Gr Nol
Door Mike
#9895
nolversteeg schrijft:
Bijna goed 4 X 15 elements voor 144Mhz.op 20 mtr ,is nu weg gelukkig


Weg????, das ook zonde :dry:

Maar idd een mooie TIP, ook leuk voor een experiment met 2 dezelfde weerhutten waarvan 1 voorzien van een ventilator die de omgevingslucht langs de sensor zuigt.
Door nolversteeg
#9896
Hoi Mike, na 20 jaar kan het wel met de mast en antenne,en de hobby was verwaterd nu meet met andere dingen bezig o.a het weerstation zo-ook de meteohut en het een beetje toonbaar te maken, een van de redenen dat de mast verdwenen is.

groeten Nol
Door Eckie76
#10416
AenG schrijft:
Dit kwam ik tegen op http://www.wetterstationsforum.de
Een uitgebreide handleiding om een weerhut te maken.

http://www.globe-swiss.ch/de/Unterricht ... etterhaus/


Dat is inderdaad een mooie en functionele weerhut. Je kan bij de Gamma en de Praxis zogenaamde "louvredeurtjes" krijgen. Als je er 4 koopt, plus een stuk MDF voor de bovenkant, en eventueel onderkant ( die laat ik weg om circulatie nog meer te bevorderen ) kan je zo'n weerhut vrij snel en zonder al te veel timmermansvaardigheden maken. :)
Door nolversteeg
#10419
Hallo Meteovrienden,

Ik had al eerder gereageerd maar inmiddeld de weerhut operationeel en (dat zeg ik toch echt Gamma) werkt als een speer enig zaag en boorwerk is wel nodig zo ook het schilderwerk want in de regen kan het niet veel hebben (waaibomenhout) maar voor het geld hoef je het niet te laten volgend jaar hebben ze weer een aanbieding !!
Bijlagen
Afbeelding_001.jpg
Afbeelding_001.jpg (40.61 KiB) 2110 keer bekeken