Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Eckie76
#10923
Hallo Thorbon,

je kan zelf vrij eenvoudig zo'n hut maken.
Als je bij een Gamma of Praxis 4 Louvredeurtjes koopt en die in elkaar timmert of schroeft en alles wit verft kom je al een heel eind.
Schuin dakje erop, onderkant kan openblijven en klaar is je weerhut.
Door weerzal
#11700
vandaag eentje gekocht ze zijn er nog steeds.
geweldig 20 euries en het huisje is klaar.
een hele goede tip zelfs de vrouw vind het mooi in de tuin

:woohoo: groet weerzal
Door weerzoetermeer
#11741
Hoi Tinuz97,

Welkom op het forum!

Bij deze je bericht verplaatst.

Gr.
Thierry
Door tinuz97
#11817
Toch ben ik er niet echt super over te spreken de 'gamma' weerhut.
Vandaag 4 louvredeurtjes gekocht,met 30% extra korting,denk ik goedkoop klaar te zijn......komt er een bedrag bij voor de verf waar ik van achterom viel :ohmy:
Afijn een hobby mag geld kosten en toch maar gekocht,wat uiteindelijk wel resulteerd op een weerhut die veel duurder is als de davis :unsure:
Hopelijk geeft deze wat betere resultaat.
Iemand nog bouwtips? of een tekening,want die op internet vind ik nu niet echt super,althans geen maten etc.
Het gaat om 4 losse deurtjes van 46x38cm van grenen hout,die ik ga behandelen met speciale uv verf,wit aan de buitenkant,en binnenkant zwart.
Door etab
#11820
weerzal schrijft:
vandaag eentje gekocht ze zijn er nog steeds.
geweldig 20 euries en het huisje is klaar.
een hele goede tip zelfs de vrouw vind het mooi in de tuin

:woohoo: groet weerzal


ZO lol, Heb hem net in de uitverkoop gekocht. Bij Gamma,
12.99. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:

In de verf gezet, dakkie erop, bodem eruit. Drogen en morgen ophangen.
Door tinuz97
#11862
En heb je de gamma hut al hangen?
Had de mijne wel mogen hebben haha :laugh:
Ik ga morgen en nieuwe bouwen van 4 louvre deurtjes en flink wat ventilatie erin,uv verf,wit buiten en zwart aan de binnenkant....
Mooi dak erop enzo,maarja voordat ik hem operationeel kan maken ben ik 1 x grondverf en 2 x verflagen verder,a 24 uur p/laag.
Hoop dat dat wat betere vruchten afwerpt,anders zit ik mooi te kijken met een kast van 110 euro :blink:
Weet iemand hoe je die '3 stappen' bodem maakt voor betere luchtcirculatie?
Door mavlo77
#11888
Zwart aan de binnenkant? Ik tijfel..... ;). Een oven is niet voor niets zwart van binnen :D... Volgens mij beter wit.