Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Wietse
#9870
Dan is het beeld iets donkerder, als de zon erin schijnt bedoel je toch?
Ik heb het beeld wat lichter ingesteld (nu weer iets donkerder, dan op de foto), aangezien het anders te donker was en niet gelijk was aan de werkelijkheid.

Ik ben er helemaal tevreden mee :D.
Door hjr
#9875
Bedankt voor jullie adviezen en suggesties, ik zal eens kijken wat het wordt.

mavlo77 schrijft:
Kom je met je USB kabel dan wel dicht genoeg bij het vogelhuisje? USB kabels kun je niet onbeperkt verlengen. Verder voor een paar tientjes inderdaad niet teveel op kwaliteit letten want die krijg je toch niet voor 20 euro. Mocht je bedenken om de webcam na zijn functie in het vogelhuisje later toch ook als weercamera te gebruiken, dan zou een IP camera mooi zijn. Deze verbind je in het netwerk en kan wel hele lange kabels hebben.


Ik heb een setje van Devolo waarmee ik USB over het lichtnet kan transporteren. Zie http://www.tijdhof.com/product_info.php?products_id=264 Bij de PC een plug in het stopcontact en overal op mn erf kan ik op de 230V het USB signaal er weer afplukken. Zou inderdaad ook met een IP camera kunnen...... en draadloos is natuurlijk nog mooier. Maar ik sloop die camera helmaal tot ik alleen het printje met de lens overhoud, blijft helemaal niets van over. Dat soort sloopwerk doe ik liever niet met een camera van 100 euro of meer.
Door mavlo77
#9876
Ah okee, duidelijk dat je dat niet met een dure camera gaat doen ;)!

Maar ik zie dat in die Devolo set geen USB zit. Hoe doe je dat dan? Sorry voor de wat off-topic vraag, je mag ook in een PB antwoorden. Bedankt alvast!
Door wslangerak
#9880
Ik heb even op de site van Devolo gekeken en daar zag ik dit:

Vraag:
Kan ik b.v. een USB-printer op afstand via de stroomleiding met behulp van een tweede dLAN duo of dLAN USB-adapter met de computer verbinden?

Antwoord:
Nee, de USB-poort aan alle dLAN-toestellen kan alleen aan de pc gebruikt worden.


@hjr: transporteer je echt een USB-signaal van een camera via dit apparaat? Camera USB uit > lichtnet > PC USB in?
Ik ben hierin zeer geïnteresseerd, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt.

Gr,
Kees.
Door hjr
#9881
wslangerak schrijft:
Ik heb even op de site van Devolo gekeken en daar zag ik dit:

Vraag:
Kan ik b.v. een USB-printer op afstand via de stroomleiding met behulp van een tweede dLAN duo of dLAN USB-adapter met de computer verbinden?

Antwoord:
Nee, de USB-poort aan alle dLAN-toestellen kan alleen aan de pc gebruikt worden.


@hjr: transporteer je echt een USB-signaal van een camera via dit apparaat? Camera USB uit > lichtnet > PC USB in?
Ik ben hierin zeer geïnteresseerd, maar dan moet ik wel zeker weten dat het werkt.

Gr,
Kees.


Hallo Kees,

Ik heb deze DLAN modules gekocht om een wifiaccespoint aan te sluiten. Heeft een jaar naar volle tevredenheid gedraaid, maar daar heb ik nu een andere oplossing voor. Ik wil het setje nu voor de webcam gaan gebruiken. Heb het nog niet geprobeerd om dat ik de juiste kabels mis....maar je maakt me wel aan het schrikken, ik begin te begrijpen waarom ik de juiste kabels niet heb. Ik zal eens bellen met mijn leverancier. Je hoort nog van me, maar ik vrees nu het ergste. BALEN!!!!:(

Heb gelijk maar ff met de leverancier gebeld: gaat niet werken! Wordt inderdaad bevestigd op de Devolo website. Excusses dat ik jullie op het verkeerde been gezet heb!:blush:
Door mavlo77
#9892
Jammer! Ik was er eigenlijk al bang voor omdat in de plaatjes stond aangegeven dat de USB-aansluiting wordt gebruikt om een PC aan een LAN netwerk te koppelen (zeg maar een USB netwerkkaart). Dat is wat anders als USB over LAN. Maar goed dat het op tijd ontdekt is.

Toch maar IP Cam?
Ik vond dit:
http://www.edimax.com/en/produce_detail ... &pl2_id=35

Prijs niet slecht (< 50 euro).
http://tweakers.net/pricewatch/159915/e ... tab:prices