Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door Christian
#11489
E = P x T
P = 0,017 kW
T = 24h

E = 0,017 x 24
= 0,408 kWh / 24h
= 148,92 kWh / jaar

€ = 148,92 x ong. € 0,20
= ong. € 29,784

Pr =
Door SpeedyGJ
#11492
Is de EE PC ook geschikt voor weersatellietbeelden te ontvangen/verwerken/uploaden?
Ik verwacht morgen of volgende week namelijk mijn apparatuur. Dan kan ik de EE PC erbij kopen :)
Door Wietse
#11574
Hallo allemaal,

Ik ben vandaag naar Multimedia Center geweest en ik heb de volgende onderdelen samengesteld.
Is dit wat, is dit energie zuinig of moet ik heel wat anders gebruiken? Ik neem geen EEE Pc, aangezien daar geen RS232 poorten opzitten en verloop via serial werkt niet.
Hieronder een schema van wat ik heb samengesteld.
Er gaat op het eind waarschijnlijk weer -38,00 af, omdat in de behuizing waarschijnlijk al een voedig zit, echter is dit niet zeker.

Alle computer onderdelen:

Asus P5N73-CM € 60,00
Xxodd Miditower kast + 400w PC-346 € 45,00
Sweex Power Supply 400 Watt Dual Fan € 38,00
Intel E5200 DualCore 2.5 2MB 800 € 76,00
Kingston 1GB 667MHZ DDR2 NON-ECC CL5 DIMM € 17,00
_______________
Subtotaal: € 236,00
Sweex Power Supply 400 Watt Dual Fan € -38,00
_______________
Totaal: € 198,00

Hier een afbeelding van het moederbord:
Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door hjr
#11578
Hallo Wietse

Is inderdaad wel een leuke machine zo te lezen, maar energie zuinig? Als daar een 400 WATT voeding inzit, denk ik dat het rendament niet zo bijzonder is. Ook kun je hier volgens mij geen echt energiezuinige processor in kwijt.

Als je echt energie zuinig wilt zou ik voor MiniITX gaan. Zie mijn reactie op de eerste pagina van dit onderwerp. Niet een PC waar je zware applicaties op kunt draaien, maar ik draai Wlink / Wdisplay met VirtualVP onder Windows-XP en dat draait als een tiet zonder noemenswaardige processor belasting.

Succes en trek je niet teveel van de mening van een ander aan ;-)
Door Wietse
#11579
Moet er geen HD,tje in ??? en meer werkgeheugen om ook de videokaart te charen ??? ( min. 2 GB )

John

Meer werkgeheugen is niet nodig, en een harde schijf heb ik nog :D.

hjr schrijft:
Hallo Wietse

Is inderdaad wel een leuke machine zo te lezen, maar energie zuinig? Als daar een 400 WATT voeding inzit, denk ik dat het rendament niet zo bijzonder is. Ook kun je hier volgens mij geen echt energiezuinige processor in kwijt.

Als je echt energie zuinig wilt zou ik voor MiniITX gaan. Zie mijn reactie op de eerste pagina van dit onderwerp. Niet een PC waar je zware applicaties op kunt draaien, maar ik draai Wlink / Wdisplay met VirtualVP onder Windows-XP en dat draait als een tiet zonder noemenswaardige processor belasting.

Succes en trek je niet teveel van de mening van een ander aan ;-)

Hallo,

Hoeveel watt verbruikt ie dan gemiddeld volgens jou? Ik heb wel een energiemeter van Cresta gelukkig :d. Ik kijk de laatste tijd voor moederborden op http://www.multimediacenter.nl/, kan jij hier nog wat "zuinigs" vinden?
Door hjr
#11580
Wietse,

Ik weet zo niet wat dat moederbord verbruikt, maar een gewone 400 WATT voeding heeft meestal niet zon hoog rendament. Dus ik denk dat die in nullast al meer verbruikt dan mijn MiniITX die aan het werk is (20 WATT). Die machine is gewoon niet ontworpen op een laag energieverbruik.

Het is maar net wat je wilt. Ik ken die Asus moederborden niet. Wil je beslist bij die winkel kopen?
Kijk maar eens op http://www.picco.nl/index.php?cPath=37_23&page=1&sort=3a
Als je echt energiezuinig wilt moet je het in die hoek zoeken.
Door Wietse
#11581
Ik heb net nog dit moederbord gevonden, een stuk beter geloof ik. Maar waar koop ik dit!?

INTEL Desktop Board D945GCLF2 with Integrated Intel Atom Processor Moederbord
Afbeelding

Met vriendelijke groet,
Wietse.
Door hjr
#11583
Zie de Picco link die ik net stuurde 3-de van boven, kost 89 euri, iets duurder dan die van mij.

KOPEN!!!!!! en gauw aan het werk zou ik zeggen!!

Succes!
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 7