Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door nolversteeg
#11432
nu de foto nog eerst formaat te groot nu het aantal bytes nog terugbrengen
Door nolversteeg
#11433
ik Hoop dat er nog iets op te zien is
Bijlagen
weerhutbim1.jpg
weerhutbim1.jpg (75.28 KiB) 2120 keer bekeken
Door kees ws middelburg
#11436
Hoi Rik

Maakt niet uit hoor dat je over de windmeter begon,kon jij ook niet weten.
Maar ik ga het eens proberen op grootere hoogte.Het is idd ook een kwestie van door tochten,en de tuin kan idd er windstil zijn.De hoogte die ik eerst ga proberen is boven op een paal van 1.80m dan komt ie al uit de schaduw van de heggen .Je horen er snel weer van.

Grt kees V
Door kees ws middelburg
#11437
Hoi Nol

Jou tuin is zo mogelijk nog voller gebouwd,dan de mijne.Maar heb jij geen last van stralingswarmte met al die tegels?Die heggen bij mijn laten ten mninste nog iets wind door ,maar die muur bij jou niet .Ik had in het andere topic al eens naar je foto's van de weerhut gekeken en ik ga de mijne ook zo aanpassen.Moeilijk is het ten slotte niet .Als dat bij jou al tot beter resultaten leid moet dat bij mij ook kunnen.

Grt Kees
Door nolversteeg
#11438
Hoi Kees,

Er zal inderdaad wat stralings warmte zijn ,alleen de tegels vallen op het heetste van de dag buiten de zon,ook door de bebouwing de grootste warmtebron is de muur van 3 mtr hoog en 6 mtr lang welke sávonds een knuffelmuur geworden is, ik heb er spijt van dat ik geen koperpijp ingelegd heb voor warmwater, maar deze beinvloed de weerhut niet, er is wel altijd tocht in de tuin, zoveel dat ik geen parasol nodig heb om er konstant in te zitten met volle zon ,uiteraard niet bij windstilte maar dat heb ik nog niet veel meegemaakt. de regenmeter hangt aan de muur rechts de bovenkant gelijk met de muur ,alleen de snoeren heb ik nog slapeloze nachten van.en let wel de wmr928 sensor zit ook in de hut met de solarcel er bovenop,best wel een kompleet systeem.
groeten Nol
Door kees ws middelburg
#11473
Hallo heren

Ik heb me weerhut op de paal gezet van 1,80 mtr .Hij vangt nu meer wind ,zal mijn benieuwen hoe hij het doet,zo vol in de zon.

Groeten Kees V
Door Regards
#11552
kees ws middelburg schrijft:
Hallo heren

Ik heb me weerhut op de paal gezet van 1,80 mtr .Hij vangt nu meer wind ,zal mijn benieuwen hoe hij het doet,zo vol in de zon.

Groeten Kees V

Kees hoe gaat het nu met je temp?

Heb mijn shield verplaatst:

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/weerstation_0006.jpg[/img]

Hij is zo'n 20cm hoger dan het dak v.d. schuur, en hij staat 1 meter hoger dan de 1.50 meter die er voor staat :blink:
Staat zo'n 1.20 meter vanaf de schuur (ver genoeg?).

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/weerstation_0007.jpg[/img]

Heb hem daar een dag of 5 hangen, maar nog niet tevreden, zoals jullie misschien al hebben gezien heb ik de shield 'aangepast', wat heb ik gedaan? heb uit een PC een fan gesloopt en deze vast gemaakt aan de zijkant v.d. shield, heb daar een adapter aan gehangen voor de stroom, nu stroomt er altijd lucht door de shield heen.
Alleen hoe lang die het volhoud weet ik niet maar dit is alleen maar om te testen, ben ik tevreden dan ga ik eens kijken voor een zonnepaneeltje en een andere fan.
Hieronder wat snappie's v.d. fan, had nog een plate liggen v.d. shield, heb daar een afkapping voor de regen gemaakt, heb ook in de shield zacht schuim tussen de palte's gedaan om de luchtstroom beter bij de sensor te krijgen.

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/weerstation_0008.jpg[/img]

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/weerstation_0009.jpg[/img]

Gr Rik
Door kees ws middelburg
#11572
Hoi Rik

Nou het gaat al beter zo op die paal met de temp.Maar ook zoals bij jou nog niet helemaal naar me zin.Ik zit ook te denken aan een fan voor de echt warme dagen.Op gewone dagen met wind loopt de temp aardig in de pas met om liggende stations,maar op een dag zoals maandag wil hij toch weer afwijken.Maar oke dan is het ook wat is je grens natuurlijk,hij wijkt dan 1 -1,5 grd af met de andere.En ieder station is toch ook weer anders geplaatst.Ik zit nu eenmaal midden in de stad ingebouwd.Maar bij jou ziet het er ook al een stuk beter uit nu.En het is inderdaad uit proberen wat het beste is.Maar je afwijkingen zijn die nu nog zo groot?


Grt Kees V
Door Regards
#11573
kees ws middelburg schrijft:
Hoi Rik

Nou het gaat al beter zo op die paal met de temp.Maar ook zoals bij jou nog niet helemaal naar me zin.Ik zit ook te denken aan een fan voor de echt warme dagen.Op gewone dagen met wind loopt de temp aardig in de pas met om liggende stations,maar op een dag zoals maandag wil hij toch weer afwijken.Maar oke dan is het ook wat is je grens natuurlijk,hij wijkt dan 1 -1,5 grd af met de andere.En ieder station is toch ook weer anders geplaatst.Ik zit nu eenmaal midden in de stad ingebouwd.Maar bij jou ziet het er ook al een stuk beter uit nu.En het is inderdaad uit proberen wat het beste is.Maar je afwijkingen zijn die nu nog zo groot?


Grt Kees V

Kees,

Mooi dat het bij jouw ook de goede kant op gaat, denk dat zoals ik het allemaal nu heb gedaan zo moet laten, denk dat ik niet meer kan doen dan wat ik er nu aan gedaan heb, het houd een keer op hé.
Zoals het nu gaat vandaag met de temp is is er geen touw aan vast te knopen, het ene uur zit ik op -1 gr en dan weer +2 gr, beetje vreemde temp. vandaag, verschild nogal.
Heb ook pas sinds gisteren middag de fan aan de shield gemaakt dus of dit helpt kan ik nu ook nog niets van zeggen, maar het heeft vannacht wel de ultieme test doorstaan geloof ik, hij werkt nog steeds :woohoo:

Gr Rik
Door Regards
#11615
Luc heeft de uitsluiting weer terug gedraaid op mijn verzoek, want meer dan dat ik nu gedaan heb om mijn temp. piek naar beneden te krijgen kan ik niet doen denk ik (of denken jullie hier anders over?).

En ja ik zal wel eens in de "Toppertjes" staan met de hoogste temp. hier kan ik dan ook niets aan doen.

Zat namelijk ook op het plaatje te kijken die Luc heeft gemaakt met hoeveel regen er die dag is gevallen en zag een 'gat' rond Spijkenisse (hier was ik ook voor uitgelsoten) hoop dat ik dit nu dan ook een beetje kan oplossen doordat ik weer ben aangemeld, beetje stom dat het daar niet heeft geregend terwijl er een hoop is gevallen.

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/rainmap.png[/img]

Gr Rik