Oftewel het 'knutsel' forum.
Heb je zelf een weerstation gemaakt, een eigen weer hut gebouwd? Of misschien een webcam? Deel dan hier ervaringen, (bouw-)tekening etc...
Door kees ws middelburg
#11397
Afbeelding

Hallo mensen

Zoals beloofd hier de foto van mijn tuin.Het zuiden is links .
Zoals je kunnen zien ben ik nogal in gebouwd wat het er niet makkelijker opmaakt.Maar ik wil toch proberen om het maximale eruit te halen.De weerhut hangt nu nog tegen de muur zoals je kunnen zien.

Groeten Kees V
Door Regards
#11412
kees ws middelburg schrijft:
Hallo mensen

Zoals beloofd hier de foto van mijn tuin.Het zuiden is links .
Zoals je kunnen zien ben ik nogal in gebouwd wat het er niet makkelijker opmaakt.Maar ik wil toch proberen om het maximale eruit te halen.De weerhut hangt nu nog tegen de muur zoals je kunnen zien.

Groeten Kees V

Kees,

Jammer dat je nog geen reactie heb gekregen, misschien komt het doordat de foto wat klein van formaat is, persoonlijk vind ik het moeilijk te zien.

Heb je een PM gestuurd met mijn mail-adres, stuur de orginel foto naar mij toe dan pas ik hem voor je aan en zet het dan weer in dit topic.

Gr Rik
Door nolversteeg
#11415
Hallo Kees,

Op de foto kan jen niet erg goed zien wat de beste plaats is, mijn idee hierover is ongeveer hetzelfde als die voor Rik. de muur schermt heel veel af en houd warmte vast, je hebt een weerhut die beschermt tegen zonnewarmte, je kan het beste een plaats kiezen waar de wind het sterkste waait,dit om de directe windtemperatuur te meten, als de weerhut wit is zal de zonnewarmte minimaal wezen, misschien wat schoonheid voor de tuin niet optimaal maar je moet wat.

Gr Nol Eersel
Door Regards
#11420
Hierbij de foto van Kees zijn tuin.

Ook nog een >> Link << naar een 990X660 pixel foto.

[img size=(01-499)]http://weer.pampasgras.tk/images/kees600.jpg[/img]

Gr Rik
Door Regards
#11423
Kees,

Heb je foto eens goed bekeken maar zie dat je windmeter ook erg laag hangt, denk niet dat deze nu goede waardes aangeeft.

De weerhut, is deze aan de achterkant dicht?
Weet niet waar voor die 2 palen zijn (aan de rechter zijde) maar kan je hier niet die weerhut op zetten? zo vangt deze de meeste wind denk ik.

Je gebruikt een WMR 200, deze is draadloos toch? heb je in ieder geval geen "draad" probleem als je het gaat verplaatsen.

Gr Rik
Door kees ws middelburg
#11424
Hoi Rik

De windmeter staat ook te laag nu ,ik ben van plan om deze binnen kort te verplaatsen naar de schoorsteen aan de zijkant van het huis.Dan staat ie op 10 mtr hoogte met alleen een belemmering vanuit het zuiden .
Ik zelf zat eraan te denken om de weerhut op 1.50 mtr hoogte naast me vijver tezetten.Daar staat ie zo goed als in het midden van de 2 heggen. De weerhut is niet dicht aan de achterkant dus daar kan de wind ook door.En wat Nol zei het is messchien geen schoonheid,maar beter dat dan steeds de verkeerde meetingen.Al blijft het tussen de bebouwing wel behelpen.Het dakje van de weerhut wordt nog wit en uiteraard geopend voor de ventilatie.Het zou ook nog kunne op een van de 2 palen maar dan komt ie wel erg hoog te staan vind ik zelf(2,40 mtr).De wmr 200 is gelukkig draadloos dus ik kan alle kanten uit en de tuin passen we dan maar een beetje aan,moet toch nog genoeg in gedaan worden.

Groeten Kees V
Door jango
#11428
Kees

De weerhut kan je het best midden in de tuin zetten bij de vijver op 1.50m boven de vijverrand (deze ligt iets hoger dan de rest van de tuin maar ik denk dat deze hoogte geen belemmering voor het meetresultaat hoeft te zijn) en je kan de open kant naar het noorden richten of deze ook dicht maken.

succes groet Jan
Door kees ws middelburg
#11429
Hoi mensen

Nog ff een extra opmerking van mijn kant.Ik heb de foto ook nog eens goed bekeken,maar de windmeter die zolaag staat is de meter van de ws 3600.De witte lijn daarachter zit de meter van de wmr 200 op 4 mtr hoogte,wat ook te laag is. Het is niet echt goed te zien geef ik toe. Mijn regenmeter staat in het midden aan rand achter de vijver.
Door Regards
#11430
kees ws middelburg schrijft:
Hoi Rik

De windmeter staat ook te laag nu ,ik ben van plan om deze binnen kort te verplaatsen naar de schoorsteen aan de zijkant van het huis.Dan staat ie op 10 mtr hoogte met alleen een belemmering vanuit het zuiden .
Ik zelf zat eraan te denken om de weerhut op 1.50 mtr hoogte naast me vijver tezetten.Daar staat ie zo goed als in het midden van de 2 heggen. De weerhut is niet dicht aan de achterkant dus daar kan de wind ook door.En wat Nol zei het is messchien geen schoonheid,maar beter dat dan steeds de verkeerde meetingen.Al blijft het tussen de bebouwing wel behelpen.Het dakje van de weerhut wordt nog wit en uiteraard geopend voor de ventilatie.Het zou ook nog kunne op een van de 2 palen maar dan komt ie wel erg hoog te staan vind ik zelf(2,40 mtr).De wmr 200 is gelukkig draadloos dus ik kan alle kanten uit en de tuin passen we dan maar een beetje aan,moet toch nog genoeg in gedaan worden.

Groeten Kees V

Kees,

O, met die windmeter is dus van een andere station, sorry dat ik het aanhaalde.
Is het een ramp als de weerhut 1 meter hoger staat? zoals Nol ook al schreef moet je denk ik wat meer wind "vangen", staat hij op de plek die Jan zegt heb je niet zo veel wind (dit denk ik zo maar, weet zelf ook nog niet wat ik met mijn shield aan moet) je tuin is aardig windvrij zo op de foto te zien.

Gr Rik
Door nolversteeg
#11431
Hallo Meteovrienden,

Hier dan een foto van mijn tuin met weerhut, misschien als voorbeeld, je moet de draden die eraan hangen maar weg denken dat is mijn verjaardagscadeau in de toekomst, ik ben nu doordat we er aan gewend zijn de hut iets groter aan het maken zodat de Davis sensor er kompleet in past binnenwerks 25 cm, de planten in de bakken hebben de winter niet overleefd dus die moeten vernieuwd worden. De muur links is 3 mtr hoog en rechts 1,80cm, de zon heeft de hele dag vrij spel op de hut rechts achter is het zuiden , dus van s'morgens 10.00 uur tot s'avonds 19.00 uur. de wind ZW heeft direce invloed de andere windrichtingen zijn tocht maar geven wel voldoende werveling om de hut te koelen.

Groeten Nol Eersel