Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door tinuz97
#27631
Je hebt PM.
Als het aan mij ligt is hij verkocht.
Vergeet boekje er niet bij doen (schema enzo)
En misschien in het originele kunstof doosje ofzo,ben bang dat de postbode het anders kapot drukt,ik betaal liever anders iets meer (bv een euro ofzo) mocht het verzenden daardoor duurder zijn,als dat hij dalijk kapot aankomt ;)
Door tinuz97
#27723
Aangezien boekje duits is......
+ en - begrijp ik ik,alleen het relais niet,op de print staat C S en 0...
Nu hoeft hij dus alleen 1 draad van de 220volt te onderbreken (aan en uit dus) op welke sluit ik deze aan?
Alvast bedankt,want duits kan ik niet lol,engels wel.
Door Goes
#27725
Is 230V niet een beetje gevaarlijk? ik zelf gebruik 19V voor de verwarming van de regenmeter.

Maar als ik het nog goed weet sluit je de schakelende draad aan op C, en dan kun je kiezen welke andere aansluiting wil gebruiken.
Je kunt namelijk kiezen voor: S= gesloten of O= open.
Dat wil zeggen dat je de relais op 2 manieren kan gebruiken, welke voor jou geschikt is, is afhankelijk van de toepassing.
Dus: C+S of C+O.


Succes.
Door Luc
#27726
tinuz97 schrijft:
Aangezien boekje duits is......
+ en - begrijp ik ik,alleen het relais niet,op de print staat C S en 0...
Nu hoeft hij dus alleen 1 draad van de 220volt te onderbreken (aan en uit dus) op welke sluit ik deze aan?
Alvast bedankt,want duits kan ik niet lol,engels wel.
Het lijkt mij handiger om de discussie over het aansluiten van een zelfgemaakte temperatuur schakeling even via de PM of mail te vervolgen.

Kan mij haast niet voorstellen dat dit interessant is voor overige forum bezoekers... :unsure:

Gr,
Luc
Door petergroeneveld
#27738
tinuz97 schrijft:
Aangezien boekje duits is......
+ en - begrijp ik ik,alleen het relais niet,op de print staat C S en 0...
Nu hoeft hij dus alleen 1 draad van de 220volt te onderbreken (aan en uit dus) op welke sluit ik deze aan?
Alvast bedankt,want duits kan ik niet lol,engels wel.


Zelf gebruik ik dezelfde temperatuur regelaar voor de verwarming echter heb ik er een 12V adapter tussen zitten. Als je er rechtstreeks 220V opzet dan kun je hem in de prullebak gooien. ;)