Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door Arie
#57905
Weet iemand een leverancier in Nederland van de Boltek Stormtracker. Hun website geeft aan dat Ekopower hun leverancier in NL zou zijn. Maar navraag aldaar leert dat zij het artikel niet kunnen leveren.
Door petergroeneveld
#57941
Hallo Arie,

Waarom ga je niet voor het nieuwe en sterk verbeterde Blitzortung RED systeem.
Veel nauwkeuriger en goedkoper dan het Boltek systeem en een bijkomend voordeel is dat je geen PC meer nodig hebt.

Je moet wel iets van elektronica afweten maar er is een goede instructie voorhanden.

Natuurlijk zul je ook goed en nauwkeurig moeten kunnen solderen of iemand weten die dit klusje voor je doet.

Zelf heb ik ook het nieuwe systeem vandaag besteld bij Egon.

Mocht je toch voor het Boltek systeem kiezen dan kun je hem bij de leverancier voor Europa bestellen.

Succes.
Door Arie
#57942
Hi Peter,

Dank voor je reactie.

Voor zover ik het begrijp zijn Stormtracker en Blitzortung maar ten dele hetzelfde. Los van 'wáár' de inslag plaats vindt geeft Stormtracker je ook informatie over de richting waarin zich het onweer begeeft.

Maar financieel is Blitzortung voorlopig beter te behappen dan Stormtracker, dus dat gaat-ie worden.

Gert van 'Weerstation Woerden' heeft beide opties 'draaien' en heeft mij ook enorm geholpen met het verstrekken van informatie.
Door weatherservice
#57943
Arie,

Ik gebruik ook het systeem van blitzortung (zie detectie) en moet zeggen. Ik ben bijzonder tevreden doordat het ook werkt met Google Maps. Hierdoor is het bijzonder aangenaam om met de wagen te vertrekken en tegelijk de strikes op jou locatie te zien verschijnen (handig voor stormchases). Negatief puntje is inderdaad dat je niet kan zien of het gaat om IC / CC of CG ontladingen, maar dat mag de pret niet drukken.

Blitzortung of Boltek => blitzortung voor 200% !

Nicolas
Door petergroeneveld
#57950
Arie schrijft:
Hi Peter,

Dank voor je reactie.

Voor zover ik het begrijp zijn Stormtracker en Blitzortung maar ten dele hetzelfde. Los van 'wáár' de inslag plaats vindt geeft Stormtracker je ook informatie over de richting waarin zich het onweer begeeft.

Maar financieel is Blitzortung voorlopig beter te behappen dan Stormtracker, dus dat gaat-ie worden.

Gert van 'Weerstation Woerden' heeft beide opties 'draaien' en heeft mij ook enorm geholpen met het verstrekken van informatie.


Zie het probleem niet zo in welke richting zich het onweer voortzet. Aan de nieuwe inslagen zie je hoe het onweer zich ontwikkeld en ook in welke richting het zich verplaatst.

Als je het combineert met de onweer buienradar tijdens onweer dan klopt het perfect. Beide systemen al enkele jaren in gebruik en moet zeggen dat het blitzortung systeem gewoon een heel stuk nauwkeurig is.

@ weatherservice, het boeit toch niemand welke soort inslag het is, de meeste mensen weten het verschil niet eens tussen +CG of -IC inslagen, ze volgen liever het onweer en of het bij hun in de buurt komt vinden ze belangrijker.

Het nieuwe verbeterde systeem t.o.v. het oude systeem van Blitzortung heb ik besteld met de reden dat ik dan weer een pc minder heb draaien dus weer energie en kosten besparing op termijn.
Door weatherservice
#57952
Wat het soort strikes betreft, geef ik je gelijk in.

Trouwens, hoe groot is je database momenteel door het gebruik van blitzortung ? Dat lijkt hoog op te lopen of gebruik je daarvoor speciaal bestemde rules in het config.php (bij mij draaien de purge opties, maar dat lijkt weinig effect te hebben).

Nicolas
Door Arie
#57954
Heren,

Hartelijk dank voor jullie info. Voor mij is het duidelijk, het wordt Blitzorg, maar eerst 5 weken op vakantie naar Frankrijk.
Door pdw112
#57960
Inderdaad erg handig dat nieuwe systeem zonder PC.

Wat zijn de kosten kan dit niet zo snel terug vinden op de site.
Door nolversteeg
#57968
Hallo Meteovrienden,

Heb ik weer,
het nieuwe blitzortung verhaal ziet er goed uit, en heb deze besteld, alleen nog geen antwoord over de levertijd en de kosten, zo gauw ik iets weet laat ik het horen.

Gr. Nol