Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door jorissynaeve
#58983
Wegens enkele dubbele dingen en om mijn collectie sensoren te kunnen aanvullen, verkoop ik enkele dingen:

1) Sneeuwsensor:
Je kan hier over lezen op het forum (alsook foto's vinden). Een ultrasone sensor (op mm resolutie, speciaal voor buiten) die de afstand tussen sensor en sneeuw kan bepalen. Ideaal om te weten hoe veel sneeuw er in jouw tuin ligt en om grafisch dit weer te geven + sneeuwaccumulatie-rate te bepalen. Ik kan er gratis een serieel systeem bij meegeven (je kan er een seriële poort op aansluiten, op een arduino aansluiten, op een PIC-GSM (zie hier onder), op een raspberry,...
Behuizing (amateuristisch) kan ik ook leveren maar dat zou de verzendkosten de hoogte in jagen. Originele prijs was 120€ dacht ik en vermits deze al een tijd gebruikt is (maar nog in perfecte staat wil ik hem wel van de hand doen voor 75€). Verzendkosten afhankelijk van België/Nederland maar ik geloof België 5€ en Nederland zo'n 10€.

2) PIC-GSM (https://www.olimex.com/Products/PIC/Dev ... t/PIC-GSM/):
Misschien minder bekend maar daarom niet minder krachtig. Je kan dit gebruiken om weersensoren op aan te sluiten maar dit wordt meer gebruikt in domotica-doeleinden. Je kan via een SMS bepaalde toestellen hiermee aanschakelen, of je kan bijvoorbeeld in jouw huis temperatuursensoren plaatsen en deze hiermee verbinden. Bij een bepaalde temperatuurlimiet kan de verwarming/airco aangaan. Veel mogelijkheiden zijn hiermee te bedenken.
Deze module is maar 1-malig gebruikt wegens een impulsieve koop en heeft mij 140 gekost (huidige prijs nieuw is 90€ maar met BTW en verzendkosten kom je hier aan). Ik wil hem weg doen voor de prijs zonder BTW en verzendkosten.

Prijzen voor beiden zijn te onderhandelen en ik ben bereikbaar voor verdere info en onderhandelingen via PB.