Ben je op zoek naar een (2e hands) weerstation of heb je juist iets in de aanbieding? Gebruik dan dit forum...
Door Vijversenkoi
#60682
He

Zijn jullie tevreden van dit toestel.
Ik heb namelijk ook zo ééntje staan, en ik draai daar de win 7 pro (tijdelijk)op, maar het surfen is zo traag en krijg met moeite een programma aan te praat. Het lukt wel, maar voor het echt opstart, jawate dat heeft tijd nodig. :( :unsure:
Ik ga wel een herinstallatie uitvoeren, maar weet niet of ik weer de xp home of een win 7 of zelfs een win 8 zou installeren. Welke hebben jullie er nu opgezet?
Ik zou het graag voor mijn weerstation gegevens gaan gebruiken (uiteraard) :dry: :( :) .
En ik wil toch meer dan 1 software programma voor weergegevens gaan draaien en gebruiken.
Ik heb dit nog niet lang aangekocht in occasie, ik zal indien wel de nodige hardware upgrade doen als het nodig zal zijn, en zo te lezen hier doen jullie het zo wie zo ook. Maar welke zou ik dan doen?
Een paar vragen in 1 adem.
Door hvd51
#60683
Eric,

Ik heb dit Boxje nu een poosje draaien met W7 (ultimate)
Het enige wat ik gedaan heb is een geheugen uitbreiding van 1 naar 2g.

Software die nu 24/7 draait:
Virus scanner
Heavy Weather Pro
WUHU
Cumulus
Cumulus Toolbox
Yawcam (Webcam software)
ffmpeg (software om 1x per uur een timelapse filmpje te maken)

Geheugen gebruik is dan ongeveer 44%
Processor gebruik tussen de 15 en 40%

Surfen doe ik er uiteraard niet mee: Pc is enkel de weer software.

Ik beveel dus wel de geheugen uitbreiding aan.

Groet Harm
Door ws vreewijk
#60685
Yep dat is denk ik de oplossing breid je geheugen uit.
Mijn vista desktop had lange tijd problemen tot ik er achter kwam ( gelezen had) dat 1 gig eigenlijk veeeel te krap bemeten is.

Hoofdmoot vd klachten van de eerste vista gebruikers kwam mede daardoor,in die tijd werden veel 1 gig pc's omgekat naar vista met alle problemen vandien.


Voor xp voldoet 1 gig wel maar zeker als je win7 wil draaien is 2 gig aan te raden.

gr Chris
Door Vijversenkoi
#60688
Harm

Als jij de W7 (ultimate)kunt laten draaien, tja dan moet het bij mij met de Pro ook kunnen, mits dus het geheugen uit te breiden.

En verder niets meer? Harde schijf die iets sneller is, of met de nieuwste SSD? Trouwens tot hoe hoog kan hier mee gaan, ik bedoel dat het toestel ondersteunt?

Alvast allen voor de tip.
Door hvd51
#60690
Eric,

Als eerste in dit topic staat iets geschreven over de SSD schijf ondersteuning.
En verderop staat een filmpje hoe je die er in zet.

Groet Harm.
Door Vijversenkoi
#60706
Harm

Sorry ik had het over het hoofd gezien.

En de harde schijf is max 200 GB dan?

Het filmpje had gezien
Door Vijversenkoi
#60716
Harm

Nog een vraag over het geheugen, hebt u 2x 1 gb gestoken of 1x 2gb?
Weet u soms of je dus 2x 1 gb moet steken of dat 1x 2gb ook zal werken waardoor dat er dus 1 gleuf zal leeg blijven?
Door hvd51
#60718
Eric,

Ik heb er 1gb bij in gedaan. Die had ik nog liggen (uit een oude ThinClient PC)
Dus heb ik er nu 2x 1 gb geheugen in zitten.

Ik weet niet of er in een keer 2gb in gezet kan worden.
Het is maar net wat je voorhanden hebt en proberen.

Harm