Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wslangerak
#12232
Ik vind dat je ook wel mag protesteren tegen zijn gebruik van de naam Weerstation Spijkenisse, want die gebruikte jij toch al een tijdje?

Succes,
Door Regards
#12233
wslangerak schrijft:
Ik vind dat je ook wel mag protesteren tegen zijn gebruik van de naam Weerstation Spijkenisse, want die gebruikte jij toch al een tijdje?

Succes,

Pffff, weet niet of ik hier iets aan zou kunnen doen, hier heb ik geen kaas van gegeten.
Moet dit dan niet ergens 'vast' liggen dan? die naam?

Heb Francois net een mailtje gestuurd met het vriendelijke verzoek om de Banner van zijn site te halen, ben benieuwd of ik een reactie hierop krijg.

Gr Rik
Door weermaarssen
#12234
Rik

Er bestaat ook zoiets van copyright. Alhoewel dat geregistreerd moet staan ,mag je wel vertellen dat er niets van jou site zonder toestemming gekopieerd mag worden. In dat geval zijn ze zelf juridisch strafbaar volgens mij.

Succes in iedergeval.

Gr, Louis
Door jacg
#12237
Ehmmm misschien ff een .htaccess in je server root zetten?
Je komt zo achter zijn ip. (staat er dus al in ;)

de volgende regels er in zetten:

order allow,deny
deny from 85.12.27.91
allow from all

er van uitgaande dat ie de scripts vanuit zijn webpagina draait,
en je hebt geen last meer van die gast :P
Door WeerstationGraveNL
#12241
Ik heb hetzelfde meegemaakt, met iemand die een jaar later begon en mij sommeerde dat ik de site moest opdoeken. Toen ik hem vertelde dat ik aantoonbaar al een jaar daarvoor was begonnen, en hem - gheghe - vertelde dat hij zijn site moest opdoeken, was hij ineens een heel andere mening toegedaan :)

Maar goed, dit blijft moeilijk.
Door Wietse
#12242
Ik weet wie het is!
Het is de beheerder (Henk) van Meteo-in.nl, dit kan ik ook duidelijk zien aan zijn website lay-out. Hij heeft namelijk ook zo'n soort website van Weerstation Medemblik.

Echter heeft hij al op heel veel plekken 'ruzie'.

- Bij onweer-online.nl.
- Op weerwoord, plaatst hij foto's die niet van zichzelf zijn, met zinn copyright erin.
- En nu dit.

Dit is zijn hoofdwebsite: http://www.meteo-in.nl.

Mvg,
Wietse.
Door Regards
#12246
Heb een mailtje terug gehad van Francois, hij heeft de Banner van zijn site gehaald (althans, ik zie hem niet meer staan).

Hij dacht dat het 'vrije' info is, heb een mailtje terug gestuurd dat dit in princiepe is voor een 'Home Pgae' op te vrolijken, maar niet zoals hij zijn site heeft gemaakt als zijnde een 'Weerstation'.

Hij heeft ook geschreven om dan een 'Bronvermelding' te plaatsen, maar het geeft mij een beetje een naar gevoel, dus ik weet het niet of ik dit wel wil.

Hij schreef ook dat hij misschien een weerstation gaat kopen, hij heeft onweer detectie op zolder staan.

@ jacg: Bedankt voor je reactie's, maar begrijp bepaalde dingen niet die je zegt.
Over de .htaccess, dit moet Luc doen toch, en mocht je het voor mij bedoelen daar heb ik niets aan, ik gebruik een andere webserver.
En hij heeft toch alleen maar die 'Link' op zijn website staan? als ik zijn webpagina opvraag word de Banner toch gelijk opgeroepen via HWA, zijn scripts of wat dan ook zitten hier toch niet tussen? dan komt mijn IP toch op HWA te staan en niet waar hij zijn webpagina 'Host'? of ik zie het verkeerd.
Ok er word dan wel aan de server van Luc doorgegeven waar het vandaan komt (doorverwijzing), maar word dit dan ook geblokkeerd?

Gr Rik
Door jacg
#12256
Rik,

Je hebt helemaal gelijk, echter zo voorkom je dat er informatie van je website geplukt wordt, wat betreft de banners, tsja daar kun je niets aan doen. Blijft een moeilijke situatie.