Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door Regards
#12258
Wietse schrijft:
Regards, hij kletst wat uit zijn nek.
Want die Henk heeft al een weerstation. Precies dezelfde site alleen dan weerstation Medemblik ;), http://www.weerstationmedemblik.nl/.

Ik hoop dat het je duidelijk wordt, dat deze man niet helemaal 100% is.

En dat zit dan ook hier op HWA? is inderdaad heel vreemd allemaal, Francois heeft ook weer een mailtje terug gestuurd dat hij inderdaad samen werkt met die 'Henk' waar ze samen de admin doen van bliksemdetectie.nl.
Hij schreef ook dat hij geen 'gedonder' wil.
Website van Medemblik is krek eender als die van Spijkenisse, wel vreemd dat zijn woon adres wel klopt in Spijkenisse, maar ook een website heeft van Medemblik, wel heel vreemde praktijken wat hier gebeurd.

Als je het niet erg vind, begrijp niet hellemaal waar zij mee bezig zijn, vreemde praktijken komen er aan het licht zo.
Wat berijken ze hier nou mee? wat een onzin zeg.

@ jacg: wil dus zeggen dat als men een 'doorverwijzing' heeft kan dit wel blokkeren?
Wat ik bedoel is: stel jij hebt mijn banner (die van mijn site/IP komt) op jouw website staan, ik wil dit niet, en je wil na een verzoek om dit weg te halen niet doen, dan kan ik het zo blokkeren?
Hoop dat je bgrijpt wat ik bedoel hiermee (ben slecht in uitleggen), zo ver gaat mijn kennis niet, hoop dat ik dit van je kan leren, is altijd makkelijk (ook voor anderen).

Gr Rik

Edit: is die site: Medemblik soms niet van die 'Henk'? vraag ik me af.
Door Wietse
#12261
Precies Rik,

Haha die weerstation Medemblik is inderdaad van Henk.
Ik denk dat het nu wel duidelijk is dat er hier iets niet helemaal klopt ;).
Door Eckie76
#12285
Wat precies klopt er nu niet?
Het zijn 2 mensen die een eigen site hebben, samen iets anders beheren en gekozen hebben voor exact dezelfde CMS-template, logo etc.
Ze werken dus samen.

Waar het om gaat is dat Rik zijn data liever niet deelt aan een dergelijk opgezette site en daarover nu contact heeft met ene Francois.
Wat er voor de rest gebeurt daar, interesseert mij persoonlijk niet echt, belangrijkste vind ik dat Rik een oplossing vindt.

Of ben ik nu heel erg dom aan het redeneneren? :)

Bedoelen jullie nu dat Francois eigenlijk Henk heet, ik snap er geen bal meer van....:(
Door Regards
#12286
Eckie76 schrijft:
Wat precies klopt er nu niet?
Het zijn 2 mensen die een eigen site hebben, samen iets anders beheren en gekozen hebben voor exact dezelfde CMS-template, logo etc.
Ze werken dus samen.

Waar het om gaat is dat Rik zijn data liever niet deelt aan een dergelijk opgezette site en daarover nu contact heeft met ene Francois.
Wat er voor de rest gebeurt daar, interesseert mij persoonlijk niet echt, belangrijkste vind ik dat Rik een oplossing vindt.

Of ben ik nu heel erg dom aan het redeneneren? :)

Heb je helemaal gelijk in Olaf, maar ja komt allemaal een beetje vreemd 'over'.

Oplossing is er ook al, zoals ik al geschreven heb is de Banner verdwenen van zijn site, hij wil geen 'gedonder' zoals hij zelf schreef in zijn mail naar mij.

Zit nu nog te peinzen wat ik aan de site naam 'Weerstation Spijkenisse' zou kunnen doen, denk zelf geen drol, hij had beter even kunnen Googelen zodat hij kon zien dat de Site naam al bestaat, hij had hem dan bijvoorbeeld 'Meteo Spijkenisse' kunnen noemen, nu zijn er 2 Weerstation's die hetzelfde heten.
Ik bedoel zijn site naam en niet zijn domein naam voor de duidelijkheid.

Gr Rik

Edit: stiekum wijzigen als ik aan het typen ben, nee zijn niet gelijk die 2, dacht in eerste instantie van ook maar dit is niet zo.
Door Eckie76
#12287
Ik snap het al, daarmee is mijn vraag al beantwoord.

Goed dat je het opgelost hebt met de banners. Dat is dan toch snel en goed gegaan.
Je bent helaas gewoon te laat met het registreren van een domein en nu is een ander ermee vandoor.
Ik adviseer dan om dit domein te kopen: www.meteospijkenisse.nl

groet Olaf
Door Overijse
#12288
@ jacg: wil dus zeggen dat als men een 'doorverwijzing' heeft kan dit wel blokkeren?
Wat ik bedoel is: stel jij hebt mijn banner (die van mijn site/IP komt) op jouw website staan, ik wil dit niet, en je wil na een verzoek om dit weg te halen niet doen, dan kan ik het zo blokkeren?
Hoop dat je bgrijpt wat ik bedoel hiermee (ben slecht in uitleggen), zo ver gaat mijn kennis niet, hoop dat ik dit van je kan leren, is altijd makkelijk (ook voor anderen).

Gr Rik


@ rik,

Klopt dit kan je blokkeren in je .htacces. je moet maar effe googlen op "hotlinking blokkeren in .htacces".

Hotlinking is in feite bandbreedte stelen van een andere site.
Door Regards
#12291
Eckie76 schrijft:
Ik snap het al, daarmee is mijn vraag al beantwoord.

Goed dat je het opgelost hebt met de banners. Dat is dan toch snel en goed gegaan.
Je bent helaas gewoon te laat met het registreren van een domein en nu is een ander ermee vandoor.
Ik adviseer dan om dit domein te kopen: www.meteospijkenisse.nl

groet Olaf

Ja dit heeft hij snel opgelost, vind ik netjes van Francois.
Zoals ik schreef gaat het niet om de Domein naam maar om de Site naam, nu begrijp ik ook wel dat als je die domein naam aanvraagt dat je dan hetzelfde je site zo noemt.
Maar ja vind het best zo, ik laat het hier bij, kan er toch niets aan doen.

Overijse schrijft:
@ rik,

Klopt dit kan je blokkeren in je .htacces. je moet maar effe googlen op "hotlinking blokkeren in .htacces".

Hotlinking is in feite bandbreedte stelen van een andere site.

Maak geen gebruik van Apache server, dus ook geen .htacces bestand, zal eens gaan spitten hoe dit bij mij werkt, maar wel nuttig voor andere Apache gebruikers (en die zijn er veel), bedankt voor de info.

Eckie76 schrijft:
Dat werkt helaas niet als je een gratis domein hebt, vrees ik.

Bedoel je mijn domein? deze is niet gratis (anders had men reclame moeten zien op mijn site, wil geen reclame op mijn site).
Draai het op mijn eigen server thuis, kan er mee doen wat ik wil, enige nadeel is dat het soms langer kan duren totdat een webpagina zich opent, dit i.v.m. de internet aansluiting (upload snelheid).

Gr Rik
Door Overijse
#12292
Ik snap het al, daarmee is mijn vraag al beantwoord.

Goed dat je het opgelost hebt met de banners. Dat is dan toch snel en goed gegaan.
Je bent helaas gewoon te laat met het registreren van een domein en nu is een ander ermee vandoor.
Ik adviseer dan om dit domein te kopen: www.meteospijkenisse.nl

groet Olaf
Ja dit heeft hij snel opgelost, vind ik netjes van Francois.
Zoals ik schreef gaat het niet om de Domein naam maar om de Site naam, nu begrijp ik ook wel dat als je die domein naam aanvraagt dat je dan hetzelfde je site zo noemt.
Maar ja vind het best zo, ik laat het hier bij, kan er toch niets aan doen.


Wat je nog kunt doen is je titel van je site wijzigen in Joomla van "weerstation spijkenisse - home" naar "weerstation spijkenisse - het echte waarnemingsstation", dit is ook de lijn die in google verschijnt als je zoekt op "weerstation spijkenisse".
Door Regards
#12293
Overijse schrijft:
Wat je nog kunt doen is je titel van je site wijzigen in Joomla van "weerstation spijkenisse - home" naar "weerstation spijkenisse - het echte waarnemingsstation", dit is ook de lijn die in google verschijnt als je zoekt op "weerstation spijkenisse".

Aangepast ;) thnx.

Gr Rik