Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door dibasta
#47442
Hallo Frank,

Het was niet ondersteunend bedoeld hoor haha.. gaf alleen mijn methode aan, en die is kopieeren en plakken, en heel heeeeeeeel veel hulp van buitenaf !!!:laugh: :laugh:

Gr,
Peter.
Door jacg
#47443
Frank,

Ik had je graag willen helpen maar ik heb geen knmi weerbericht op mijn site.

En scripts... brrrrrrrrr B)

Wel weer gezellig zo'n actief topic!

Groeten,

Jacco
Door FotoCreatives
#47446
@Jacco: Dank in elk geval voor de moeite!

Ik wacht af of er meerdere mensen gaan reageren (met kennis van scripts & en die een KNMI weerbericht op hun website hebben.

Het liefst zou ik die yr.no weersverwachting ook op m'n website plaatsen (afgestemd op mijn woonplaats) maar daar kom ik helemaal net uit ;-)

Misschien moet ik maar gewoon blijven fotograferen en m'n huidige website (www.meteo-loenen.nl) laten voor wat deze nu is. Het beroerde is...ik heb zoveel leuke ideeën en de website is nog zo leeg ;)

Gr. Frank
Door FotoCreatives
#47470
Graag wil ik een speciaal woordje van dank richten aan Ron Louwrink van meteostation Heerhugowaard. Dankzij zijn enorme inzet (en meeleven) heeft hij diverse scripts aan de praat gekregen voor mij.

Deze man heeft zich vastgebeten (en niet willen opgegeven) om diverse .php-scripts toch aan de praat te krijgen. Ron, bij deze nog eens heel hartelijk dank voor je inzet!

Hartelijke groet,
Frank Peters
Door walberg
#48614
Nee, als ik deze code met iframe ergens in joomla in plaats van de tekst inzet krijg ik deze dus gewoon als tekst te zien. Als ik eerst html in de editor aanklik dan is het resultaat dat er helemaal niets komt te staan. Hoe krijg ik die scripts dan in een artikel?
Door walberg
#48619
wslangerak schrijft:
Zoiets als dit?

http://www.weerstationlangerak.nl/weerbericht.php

Het script mag je gebruiken, zie bijlage. Wel de kleuren zelf aanpassen aan je site natuurlijk. En de file hernoemen naar weerbericht.php


Nee, ik heb nu simpelphp of zoiets voor joomla die trapt nu niet in deze lap tekst. Er moet kennelijk eerst een echt php commando helemaal boven staan. Nu krijg ik als resultaat gewoon deze hele tekst als tekst.
Door Christian
#48627
Hoi walberg,

Werkt het volgende niet? Je gebruikt de functie file_get_contents() om de inhoud van het bestand op te halen, om het vervolgens via een echo weer te geven.

Net even in elkaar geflanst. :laugh:

Je moet overigens de vormgeving wel zelf doen, wat je uit het script krijgt is plain Times New Roman.

groet, Christian

Code: Selecteer alles
<?php
   $weerbericht = file_get_contents('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.html');
   echo $weerbericht;
?>
Door walberg
#48629
Nee, ik krijg letterlijk de code te zien:

$weerbericht = file_get_contents('ftp://ftp.knmi.nl/pub_weerberichten/basisverwachting.html');
echo $weerbericht?>
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9