Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door jango
#5669
hallo forumleden

ik kreeg te horen van een bezoeker van mijn site dat deze denkt dat via mijn website spam word verspeid
hij had dat uitgeprobeerd door mijn site enige tijd niet te bezoeken er minder spam bij hem binnen kwam.

a. is het mogelijk dat je site hiervoor gebruikt word.
b. wat is hier aan te doen

groeten Jan Goorts
Door Oebele
#5670
jango schrijft:
hallo forumleden

ik kreeg te horen van een bezoeker van mijn site dat deze denkt dat via mijn website spam word verspeid
hij had dat uitgeprobeerd door mijn site enige tijd niet te bezoeken er minder spam bij hem binnen kwam.

a. is het mogelijk dat je site hiervoor gebruikt word.
b. wat is hier aan te doen

groeten Jan Goorts


Hallo,

Het gaat hier om een doorgewinterde internetgebruiker zeker.
Een wonderbaarlijk verhaal of hij of zij moet iedere dag zijn emailadres
achterlaten bij jou in een gastenboek, shoutbox o.i.d.

Tegen spam via emailadressen die op je site is iets te doen.
Maak de emailadressen onleesbaar voor spambots.
http://www.superxs.com/nl_ascii_encoder.php

En je kan hier aan meedoen: http://www.projecthoneypot.org/
Even geduld want ze zijn daar deze week bezig met onderhoud.
Door jango
#5673
aan Oebele

bedankt voor de info

ik heb geen gastenboek, shoutbox o.i.d alleen een vermelding van mijn eigen mailadres maar ik zal eens kijken wat ik met je info kan bereiken
Door jango
#5674
aan Oebele

bedankt voor de info

ik heb geen gastenboek, shoutbox o.i.d alleen een vermelding van mijn eigen mailadres maar ik zal eens kijken wat ik met je info kan bereiken

gr jan
Door Luc
#5675
Je kunt ook zelf thuis de gratis virus melding AVG installeren. Deze heeft ook een integratie met google. Hij scant alle websites die in de resultaten van google genoemd worden op virussen/threads.

Enige wat je dan moet doen is op je eigen website googlen, dan zie je in de resultaten of deze veilig is.

(ik heb AVG thuis op mijn prive PC staan, dus ik wil dit vanavond wel even voor je proberen. Op de PC waar ik nu achter zit, staat een andere virusscanner)
Door wsp
#5677
Hallo,

Zou inderdaad kunnen, maar ik vindt het een gemakkelijk weg om te zeggen dat jij het bent, tenslotte maakt het niks uit of hij je site bekijkt of niet. Is je e-mail bekend bij een spammer zal die zeker door blijven gaan.

Ik zeg altijd zo, als men eerst gaat kijken aan wie je zelf het mail adres door geeft dan zijn we bij het begin.
Ik krijg vaak mail die met CC verstuurd zijn ipv BCC, zo worden tich e-mail's verstuurd.
Dan heb je vaak de site's waar alles "Gratis" is waar je een mail achter moet laten. Overal moet je tegenwoordig een mail adres achter laten en de vraag is wat doen die gasten er mee, geloof me maar, door verkopen. pam is helaas niet weg te denken, wordt steeds erger. Ik heb ergens iets gelezen met eenbepaalde service, staat in de laatste computerblad, weet niet meer zo welke, kan ik wel opzoeken voor je.

Maar vindt het kort door de bocht dat het persee door jouw komt, denk eerder dat die kennis na moet gaan waar hij zijn mail adres allemaal achterlaat.
Door hansmiv
#5681
wsp schrijft:
... Is je e-mail bekend bij een spammer zal die zeker door blijven gaan ...

Bovendien is het een levendige handel, dus waarschijnlijk zal het emailadres ook nog eens worden doorverkocht ... en doorverkocht ... en doorverkocht.
Mijn eigen emailadres heb ik nu zo'n jaar of tien. Ik krijg intussen dagelijks ongeveer 200 spamberichten binnen. Dat worden er alleen maar meer. Dat dat MINDER wordt als je een bepaalde handeling doet (bijvoorbeeld niet een website bezoeken) heb ik nog nooit meegemaakt en dat is voor mij volstrekt ongeloofwaardig. Zo werkt de spamwereld niet.

Spam is geen persoon die een emailtje zit te typen en gaat kijken of het ooit aankomt. Spam is een netwerk van geinfiltreerde computers, die emails met miljoenen tegelijk versturen en zich volstrekt niet interesseren of zo'n email wel aankomt. Als 0,1 promille tot een reactie leidt zijn de kosten er al weer uit. Komt 90 % niet eens aan ? so-what !
Door Luc
#5688
Luc schrijft:
Je kunt ook zelf thuis de gratis virus melding AVG installeren. Deze heeft ook een integratie met google. Hij scant alle websites die in de resultaten van google genoemd worden op virussen/threads.

Enige wat je dan moet doen is op je eigen website googlen, dan zie je in de resultaten of deze veilig is.

(ik heb AVG thuis op mijn prive PC staan, dus ik wil dit vanavond wel even voor je proberen. Op de PC waar ik nu achter zit, staat een andere virusscanner)

Website is veilig volgens AVG:
Bijlagen
veg.jpg
veg.jpg (62.3 KiB) 2837 keer bekeken