Algemeen forum ontrent de ontwikkelng, design en hosting van weergerelateerde websites (dit laatste om een beetje on topic te blijven)
Door wsp
#6585
Willy Peters schrijft:
Hoi Karin en Marcel,

Heb de info betreffende Joomla een beetje gevolgd en kwam op jullie site uit. Maar zit er in Joomla geen spellingcontrole? Ik zie nl een foutje staan. Domeincontrolle is toch Domeincontrole? Overigens ziet de site er perfect uit.



Tik foutje, hahaha.
Is veranderd, maar zeker bedankt voor de correctie.

Groetjes.
Door Eckie76
#7193
Joomla 1.5.8 is uit nu. Ik ga hem zelf gebruiken, nadat ik eerst veel te lang met de onveilige 1.5.3. heb gewerkt.
Bij deze versie ben ik regelmatig gehackt, door de zogenaamde 'wachtwoord vergeten' functie. Op deze manier konden de hackers mijn wachtwoord wijzigen waardoor ik niet meer in mijn administrator kon komen.

Gelukkig is daar wel een oplossing voor, met dank aan www.dutchjoomla.org.

Nu ik eenmaal Joomla onder de knie heb wil ik niets anders meer, het scheelt ontzettend veel tijd en ongemak met het maken en onderhouden van mijn websites.
Door weerzoetermeer
#7195
Absoluut!

Ook ik ben overgegaan op Joomla. Ik ben er zeer tevreden over en het scheelt inderdaad erg veel tijd. Het is wel een beetje zoeken in het begin hoe alles werkt maar als je het door hebt wil je niet anders meer!

Gr.
Thierry
Door Weerstation Rijnmond
#7197
Is er misschien een kleine uitleg mogelijk hoe het werkt na het unzippen van de bestanden van Joomla?


Mvg,

Olivier van Det
Door Meteonoord
#7198
Weerstation Rijnmond schrijft:
Is er misschien een kleine uitleg mogelijk hoe het werkt na het unzippen van de bestanden van Joomla?


Mvg,

Olivier van Det


Bij deze vraag sluit ik mij gaarne aan.

Groet,

Bert J. van Bergen
Door Luc
#7240
De installatie in een notedop:

Na het unzippen, dien je alle bestande te uploaden naar de 'root' van je website. Daarna kun je gewoon je website openen in de browser. Daarna kun je via de browser allerlei instelling doen. Bijvoorbeeld moet je hier instellen waar je database staat(in 99% van de gevallen localhost invullen), de gebruikersnaam en wachtwoord van de database invullen.

Als dit succesvol is gedaan, dan kun je de install of installation directory (weet niet precies meer hoe die heet) verwijderen. Daarna staat Joomla geconfigureerd en al op je website.

In Nederland is een uitgebreide joomla community actief op http://www.dutchjoomla.org
Door Weerstation Rijnmond
#7300
Bedankt voor de beknopte uitleg!


Mvg,

Olivier
Door Weerstation Rijnmond
#7492
Voor Joomla is is msql database nodig, nu zit dat niet standaard in mijn hosting-pakket.

Nu kan ik dit er bij nemen, maar voldoet dit om Joomla er te laten draaien?


Details
Databaseruimte: 150 MB;
Connectie: Hostheader/A-record;
Tool: phpMyAdmin of mySQL-Front;
Geschikt voor: PHP, ASP, ASP.NET, Perl/CGI;
Kosten: € 12,- exclusief BTW per jaar;


Mvg,

Olivier
Door wsp
#7493
Dat is wat ik bedoel, die kleine lettertjes waar men niet naar kijkt.
In ons pakket heb je alles compleet, completer gaat niet, er zit alles in, voor alle gebruikers geschikt.

www.sisweb.nl
Door Weerstation Rijnmond
#7495
Hoi Marcel,

wel degelijk de kleine lettertjes gelezen, alleen toen ik er mee begon nooit bij stil gestaan.

Mvg,

Olivier